Vegetarian

Mer
10 år 8 månader sedan #608060 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vegetarian
All mat är fri! Du får lov att äta all mat och äter du inte kött och endast vegetarisk mat är det en sak mellan dig och Gud! Kom ihåg vad som står skrivet att den som säger att ni inte får äta kött, det veten i var sådant kommer ifrån! Jesus sade nämligen, alla mat är fri! Allt kött är mat och allt som är fött av ande och vatten, är ande och liv.

Så, allt som är slaktat är mat.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608062 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vegetarian
Men jag gillar inte att äta djur. Lagar kött åt andra men klarar inte av äta själv.
Andra gör som dom vill och människor är nog menade att vara köttätare men somliga avstår.
Mer
10 år 8 månader sedan #608063 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vegetarian
Hushållsgrisen äter allt. Människan äter grisen. Ekologiskt? :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #608064 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Vegetarian
Jag är lyckligtvis nöjd ungefär laktovegetarian och det beror på att djävulen på sjukhuset tvingade mig på 1980-talet att bli nästan vegan...

:?: 8O 8O 8O :nej

/notwoodstock
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608065 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vegetarian
Hushållsgrisens muskler vill jag då inte alls äta :stopp
Mer
10 år 8 månader sedan #608066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vegetarian
Stenåldersfolk åt allt, även kött, men främst åt de nötter och bär som de samlade in, samt fisk och de jagade vad de kom över för att få mat för dagen. Nötter och frukt är väldigt nyttigt och och har du så att du kan äta en handfull jordnötter eller en påse blandade nötter med russin, är det rena matbomben!

Du kan överleva på endast 20 jordnötter om dagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum