Lchf vad är din erfarenhet?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1052371 av Nissegossen
ketogen i blodprov kan vara kolhydratbrist. Jag har hört av den instruktör i överlevnad som också till professionen utbildad sköterska han sade vi gjorde en marsch där vi inte åt något och ett medfört team där de tog blodprov. Bara en hade normala blodprover. Han gick marschen och under som han gjorde marschen repade han av årsskotten utav gran och tall vilka innehåller kolhydrater och han ha hade normala blodprover.

Sedan har jag tidigt i min sjukdom av en person som jobbade på kyrkans jourtjänst en bit promenad från min lägenhet och dåvarande lokal för kyrkans jourtjänst som låg inne på Östra kyrkogården en före detta vaktmästar bostad. Jag satt där i det köket och vi drack kaffe och höll varandra vakna och vi pratade med varann. Han hette Von reis i efternamn. Han sade åt mig att äta organiskt zink samt avhålla mig från socker samt att han sade att jag skulle äta kost som var vegetariskt eller laktovegetariskt. Han menade att det kunde vara att magen gjorde maten att omändras så det splittade upp födan i grövre fraktioner och då det nådde hjärnan blev det fel kost i hjärnan i blodhjärnhinnan barriären och därför fick hjärnan fel bränsle och det blev därför fel kost för hjärnan att arbeta med och därför sjukligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052375 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lchf vad är din erfarenhet?
Jag läste att blixten hade slagit ner och antänt begravningskapellet på Östra begravningsplatsen i Göteborg. Det skulle ta tid att ställa ordning kapellet igen.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052399 av Nissegossen
Har varit där på begravning och allt av blommor och kransar ligger vid sidan av kappellet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052601 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lchf vad är din erfarenhet?

Långben skrev: Jag tänkte börja med lchf till hösten.
Dels pga att jag har lite högt blodsocker, vill gå ner i vikt m.m
Men vill höra vad ni har för erfarenhet?
Förvärrades sjukdomen för dig?
Har det gått bra utan symptom?

Vid förbränning av kolhydrater bildas mindre giftiga slaggprodukter, än om man jämför med fett och protein. När fett förbränns bildas ketonkroppar och när protein förbränns bildas svavelsyra och ammoniak. Tänkte du träna också? Om ja, vad?

Jag har ingen erfarenhet av LCHF.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052602 av Recard2016
Kolla dokumentären "hungry for change" e mitt tips, handlar om hur dieter inte funkar.