Är du vegetarian?

Omröstning: Är du vegetarian?

Nej, äter allt!
11 64.7%
Nej, äter fisk men inte kött!
1 5.9%
Lakto-ovo, äter ägg och mjölk!
2 11.8%
Lakto, äter/dricker mjölkprodukter
1 5.9%
Ovo, äter ägg
1 5.9%
Vegan, äter bara vegetariskt!
1 5.9%
Totalt antal röstare: 17
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150020 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?
Vanskligt mot barn till veganer, för de växer, vilket kan göra att barn blir undernärda t.o.m livshotande pga för lite näring i vad barn behöver
www.metro.se/artikel/undern%C3%A4rda-bar...ade-bara-vegansk-mat

Detta står i Apostlagärningarna ang mat.
Det här talas om ifråga om att äta kött
www.apg29.nu/far-man-ata-kott-som-kristen-26656

Kan tillägga att Jesus sade all mat är fri. Petrus stå upp, slakta och ät

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150022 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Är du vegetarian?
Jag hade inte velat bli slaktad i min ungdom/barndom iaf. Även om någon tyckte jag smakade gott

/Dave
Mer
4 år 11 månader sedan #1150023 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?
Det är uppenbart att du inte är slaktad...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150026 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Är du vegetarian?
Jesus brydde sig uppenbarligen bara om att rädda människor. Men undra vad som händer med djuren när de dör?
I vilket fall har de väl förmodligen självbevarelsedrift med.

Det står väl något i Predikaren om djurens ande? Men har för mig att det inte står så mycket

/Dave
Last edit: 4 år 11 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150046 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du vegetarian?
Anden utgjuten över allt kött.
Det borde ju innebära också även för djur
sv.bibelsite.com/joel/2-28.htm

Samt att allt kött är hö. Det borde ju även då gälla för människor också.

Ang det är det genom Bibeln att den säger att Gud Är ande och liv. Så det är ju så att allt kött förgås och därefter räknas anden, dvs också människor är det ett andligt liv efter döden. Ingen kan undgå att en kropp som ligger där död i den finns inte liv i som vi betrakar det, utan då är vi inte längre i kroppen som ligger där och inte längre har liv i sig som vi betraktar det

Det är svåra frågor att svara på, samt inte förglömma att vi har ett levande hopp och det sägs vara det sista i livet vi gör och då att vi genom hoppet får ett liv till universums slut. Dvs Evigt liv. Det är ju ingen som kan svara på det vad jag förstår

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150076 av wasp
Svar från wasp i ämnet Är du vegetarian?

Nissegossen skrev: Anden utgjuten över allt kött.
Det borde ju innebära också även för djur
sv.bibelsite.com/joel/2-28.htm

Samt att allt kött är hö. Det borde ju även då gälla för människor också.

Ang det är det genom Bibeln att den säger att Gud Är ande och liv. Så det är ju så att allt kött förgås och därefter räknas anden, dvs också människor är det ett andligt liv efter döden. Ingen kan undgå att en kropp som ligger där död i den finns inte liv i som vi betrakar det, utan då är vi inte längre i kroppen som ligger där och inte längre har liv i sig som vi betraktar det

Det är svåra frågor att svara på, samt inte förglömma att vi har ett levande hopp och det sägs vara det sista i livet vi gör och då att vi genom hoppet får ett liv till universums slut. Dvs Evigt liv. Det är ju ingen som kan svara på det vad jag förstår


Nej! Ingen har ju kommit tillbaka och berättat! Utom Jesus, han återuppstod ju...............................................