LCHF diet.

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254277 av Clean
Svar från Clean i ämnet LCHF diet.
Vegetarisk? Börja med det? Gör det som är bäst för ditt välbefinnande och välmående. Jag mår psykiskt bäst av mestadels vegetarisk föda. Men då äter jag mycket frukt, bär och grönsaker. En måltid per dag färdigrätt! Men alla andra stunder blir det smoothies och grönsaksjuicer eller äpplen. Tex finns en påse äpplen på Hemköp för femton kronor. Andra ggr finns det billiga färdigskurna saftiga och söta stora bitar vattenmelon utan skal och frön. Tål inte skalet och fröna som kan annars finnas med.

PS grönsaksjuicen gör jag själv.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254279 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Ska köra LCHF en tid till, sen får vi se. Kan iaf inte stoppa i mig jordnötssmör på detta sätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254281 av Clean
Svar från Clean i ämnet LCHF diet.
Jo jordnötssmör är väl inte LCHF väl? När jag käkade jordnötssås under LCHF slutade jag gå ned i vikt så slutade jag med det och började gå ned igen i vikt.

Jag har funderat idag att börja med pulverdieten VLCD! Snabb resultat redan efter ett par dagar. Man dricker det och delar upp fem påsar pulver under dagen som man blandar med vatten. Man ligger mellan 500-600 kalorier per dag! Man rasar i vikt om man kör det några månader!
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Clean.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254283 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Vlcd tror jag inte mycket på eftersom det blir snabb viktuppgång efter. Nog bättre hitta någon kost som håller på lång sikt.

Jag kör liberal LCHF 50-100g kolhydrater, då kan man äta jordnötssmör. Annars finns mandelsmör med mindre kolhydrater, men kostar skjortan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254286 av Clean
Svar från Clean i ämnet LCHF diet.
Fast jag tror när man har gått upp på mediciner och går inte upp mera då biverkningen avtagit vilket det gör tillslut kan man köra VLCD utan att snabbt gå upp igen. Iaf i mitt fall och fungerar nog inte på dom flesta särskilt utan antipsykotiska viktuppgången. Men är man mitt i att gå upp i vikt med antipsykotiska så är det största sannolikhet att man snabbt går upp igen. Så jag tror VLCD är helt perfekt. Men vi får se om det fungerar, jag kommer testa det iaf. Jag skriver på viska senare hur det slutar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254384 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Lyjcka till clean!

Anchored in Christ ✟