LCHF diet.

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249401 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Hm....

78 andra saker jag ändrar fram och tillbaka också.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249475 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet LCHF diet.
Jo Zoidar, LCHF går hyfsat. Inte gått ner så mycket i vikt men inte heller gått upp. Jag har slarvat en del med godis, chips, whisky och vin. Så jag kan inte vänta mig att gå ner i vikt som det har varit. Men jag gick stadigt upp i vikt tidigare och åt massa godis. Iallafall det är stabiliserat. Jag äter rätt annorlunda på LCHF bröd och pastamänniska som jag är. Maten är så mycket godare med feta produkter och jag är mätt mycket längre - får ju inte blodsockersvängningarna. Har inte nattätit sen jag började med LCHF vilket jag hade lagt mig till med den dåliga vanan att göra varje natt innan.

Har låtit mig ha en inkörningsperiod. Ska försöka vara striktare framigenom så jag kan gå ner lite i vikt. Har jag ätit för lite till lunch som det är lätt att göra, så tar jag kaffe med 1 msk kokosolja så står jag mig ett par timmar. Kokosolja ska vara bra det är något med fettkedjorna.

Jag satte ut alla antidepressiva för några veckor sen. Jag läste i Sockerbomben av Bitten Jonsson att....mjöl, pasta, ris, potatis....tillsammans med socker och vatten blir ett klister som klistrar ihop tarmvilli så tarmen inte kan ta upp näringsämnen som den ska. Serotonin bildas i tarmen vad jag förstår och när tarmen är klistrig kan inte serotonin bildas. Det har jag tagit fasta på och hoppas att nu när jag äter LCHF ska tarmen återhämta sig och börja skapa serotonin. Så jag satte ut alla antidepp. Har ätit antidepp i 20 år och bortsett från LCHF vill jag testa att sätta ut SSRI och SNRI. Vill se om jag klarar mig utan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249486 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet LCHF diet.
Socker, vatten och stärkelse kanske det var som kletade ihop sig. Kommer inte exakt ihåg. Kolhydrater omvandlas till socker.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1249491 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Oj, var försiktig så du inte går fort fram bara Amandara, menar med avsluta ssri och snri. Men kul du är taggad! :tummenupp

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249503 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet LCHF diet.
Tack Zoidar. Det är ett par veckor sen jag satte ut mirtazapin och sertralin. Ytterligare några veckor sen venlafaxin. Förra veckan var labil och seg. Igår och idag har gått bättre. Jag ska inte ge mig. Och blir det för jävligt går jag tillbaka på sertralin.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249514 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet LCHF diet.
Låter bra!

Anchored in Christ ✟