Vill du gå upp några kilon? Här peppar vi varandra!

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1311091 av Klanggedin
Vispgrädde innehåller cirka 350 kcal per dl.. dricker man då 10 cl grädde per dag till kaffe så blir det 350 kcal per dag utöver kosten. I snitt förbränner kvinnor 2200 kcal medans män bränner 2500 men detta beroendes på hur aktiv man är på dagen.. En tung person spenderar också mer kcal i rörelse än en lätt person..

350 kcal är mer än 10% av dags intaget, närmare 15% för kvinnor.. Det lämnar lite utrymme till normal mat..

Rekommendation i denna tråd är att inkludera grädde i matlagning och kaffedrickande men att vara försiktig då fett gör att man känner mättnad längre än t.ex lösviktsgodis!
Mer
3 år 3 månader sedan #1311100 av krokus
O'boy gjord på ovispad vispgrädde. :hjärta
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1311102 av Klanggedin
Drack lite oboy med proteinpulver nu efter träningen... Jag tror tyvärr att jag är på väg ner i vikt... Nu vill psykiatrin att jag ska få prata med en dietist.. Som dom påstod att dom inte hade för övrigt!
Mer
3 år 3 månader sedan #1311177 av memphis
Rakt framifrån ser jag helt ok ut. Lite kurvig bara. Men från sidan syns magen som sticker ut. Jag skulle kunna vara i femte, sjätte månaden.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1311183 av Klanggedin
Och du vill förstås jobba på magen och kanske rumpa+lår också?
Mer
3 år 3 månader sedan #1311184 av memphis
Nä vill inte jobba alls :) magen borde jag träna men arslet är jag nöjd med. Det sticker ut och är riktigt bra! Benen är ganska smala också. Det är bara magen jag är missnöjd med.