Kan må psykisk dåligt av viss mat?

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254126 av Cosmos
Vi kan inom en snar framtid se fisometrar som mäter vibrationerna i kohagar eller varför inte på trottoarerna på stan. Vi människor står ju för de värsta utsläppen.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254131 av memphis
Man kan nog se energinivån i mikroskop, om man anstränger sig att göra det.

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254134 av Nissegossen

Cosmos skrev: En mör och halvblodig biff är det bästa som finns. Mycket järn, protein och vitaminer. Det är säkert den bästa maten man kan äta (om man har råd). Bönor, linser och andra baljväxter är säkert bra men har inte en chans mot nyttoinnehållet i en biff.

Själv tål inte min mage baljväxter. Jag får svåra magsmärtor och diarré någon timme efter det att jag ätit. Obs! Inte en gång utan varje gång!



Tror du skulle tycka om halstrad råbiff, rå äggula i mitten kapris och kryddor

Numera hängmörar de inte i butikerna du får ta dig till en saluhall för att få det. Kanske du bor så stort att du kan avdela ett rum enbart för att få hängmörat kött. De kallar en del kött, maskinmörat, fusk och båg, det är ju strimlat kött inte riktigt, benämningen borde förbjudas. Rummet skall vara torrt och lägre värme, då får du gott och mörat kött. Skrapa av det gröna i använd som du vill ha den tillagad och en rödvinssås, där har du god mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1254169 av Melody

Clean skrev: Precis Zoidar både psykiskt och fysiskt! Jag mår riktigt illa av att äta kött psykiskt! Men mina muskler försvinner till nästan obefintligt!


Melody! Tack gumman!! Du fattar! Proteinpulver? I smoothie, Jo jag dricker rätt ofta smoothie. Men vad är proteinpulver gjort av? Finns det nån sida som går igenom vetenskapen bakom proteinpulver? Jag är lite misstänksam mot proteinpulver! Att äta koncentrerad och artificiella proteiner eller vad för skumt det är? Vad är det egentligen gjort av?


Det finns olika typer av proteinpulver Clean. Det vanligaste kallas "Whey" gjort av vassleprotein (det som blir över när man tillverkar ost i fabrikerna). Sedan finns äggproteinpulver, gjort av äggvita som det låter. Det finns även ärtprotein, risprotein, hampaprotein och kombinationer. Själv använder jag whey/vassleprotein. Det är billigast och smakar bra även om man bara skakar det med några deciliter vatten i en shaker.

Här är en liten artikel:
proteinpulver.se/proteinpulver-hur-mycket-behover-du/

Sedan kan du alltid koka lite ägg annars, istället för att äta massa kött om du kanske mår bättre av det?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Melody.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254178 av Clean
Jag äter inte massa kött utan mera ibland. Nej jag mår heller inte bra av ägg! Kräks!

Däremot tror du det skulle va bra med ärtprotein? Det är något nytt va? Har du testat det?

Whey? Det kanske jag borde testa! Men jag tränar inte! Utan promenader och yoga ibland. Men det stod på din länk att det är bra även om man bantar för att inte förlora muskelmassa vilket jag gör alltså bantar!

Jag vet inte jag är skeptisk till att äta proteinpulver blev jag plötsligt!

Tack Melody! Ett gott försök! Jag ska göra en egen research och djupdykning i ämnet! Har du några lästips så länge?
Mer
3 år 11 månader sedan #1254179 av memphis
När det gäller osttillverkning så är inte den etiskt renhjärtad alla gånger. Många ostar tillverkas i Tyskland, Belgien och Nederländerna, och de är grymma mot djuren.