Magkatarr

Mer
15 år 3 månader sedan #176972 av spasy
Svar från spasy i ämnet Magkatarr
Jag har glort gastroskopi och koloskopi flera gånger, gastroskopi är inte så besvärligt som det låter men koloskopi hade jag väldigt besvärligt med.
Gjorde för ett par år sen en utredning, hade besvär liknande dina.
Fick IBS som diagnos, de kunde inte hitta någon orsak till mitt mående.
Har själv kommit fram till att jag mår bäst av att äta små portioner.
Mår allra bäst av att känna magen tom, får absolut inte stressa.
Äter lite mat under dagen och lite mer till middag, tvärsemot vad som rekommenderas. Fungerar bäst för mig, kan inte äta om jag ska ge mig iväg en längre stund utan får då vänta tills jag kommit tillbaka.
Måste planera och vara försiktig med vad jag äter, reagerar kraftigast på fm. på kvällen går det oftast bra men inte för mycket mat då kraschar det rejält.
Mer
15 år 3 månader sedan #176973 av Mei
Svar från Mei i ämnet Magkatarr
Konstigt att doktorn är övertygad om att det är magkatarr då?? o.O Nu vill ja VERKILIGEN INTE göra en gastroskopi! Han ville ju göra den för att bekräfta magkatarren..

Sura uppstötningar har jag emellanåt, men det är inte precis mitt största problem. (Däremot har jag börjat rapa mycket mycker mer än jag brukar.. i vanliga fall rapar jag aldrig typ)..

Men jag vill hellre ha magkatarr än Crohns.. en kompis har en pojkvän med det och hon kände igen det jag beskrev på honom ><

Jag vill så gärna veta vad som är felet så jag kan "lära mig leva med det" eller vänta på att de går över, men veta hur jag ska "hjälpa magen på traven".
Mer
15 år 3 månader sedan #176975 av Mei
Svar från Mei i ämnet Magkatarr
van_Gogh: IBS låter inte alls roligt! Snarare mycket mycket krongligt >< Förut gick det bättre för mig om jag åt på kvällen/eftermiddagen men nu hjälper inget. ALLT jag trodde jag visste om min mage har raserats..Jag har försökt att inte äta om jag ska resa/bort ett längre tag men oftast resulterar det i att jag får fruktansvärt ont i magen iaf (som roligt nog liknar den magvärk jag får om jag ätit) tillslut tvingas jag äta nått.. (med en viss risk för att de blir ännu värre)

Proviva är min bästa vän just nu.
Mer
15 år 3 månader sedan #176978 av Geta
Mer
15 år 3 månader sedan #176979 av Mei
Svar från Mei i ämnet Magkatarr
Geta: De passar in väldigt bra på mig >< men jag vill ha något man kan bota (såklart *_*). För som magen är nu så kan jag inte leva ett normalt liv..
Mer
15 år 3 månader sedan #176980 av Mei
Svar från Mei i ämnet Magkatarr
Förresten, angående gastroskopi: Går det verkligen göra utan lugnande?? (eller narkos ><)