Enbart Schizofreni?? NÄNÄ nu har man Diabetes med........

Mer
13 år 10 månader sedan #304795 av Räven
jag har läst om en psykiater som sa just: schizofreni är en frisk reaktion på ett sjukt
samhälle.

vidare stod det att den psykiatern snabbt blev opopulär och ganska snabbt bortglömd.

ingen tog honom på allvar längre efter det men jag håller fullständigt med han i hans teori.



sen tycker jag socker är minst lika mycket en drog som kaffe är.....ingen säger nåt ont om folk som dricker kaffe

vilket faktiskt kan leda till uttorking som är väldigt allvarligt.....men nej inga varningar eller nåt om det.

Socker ställer mest till det men till skillnad mot kaffe så behöver vår hjärna socker annars dör vi.

men vid överkonsumtion kan vi ochså dö eller så blir vi bara feta o plöffsiga.



Jag läste en intressant artikel innan om att man vid schizofreni lät patienten få sockerbrist vilket skulle

leda till hjärnskador som läkarna påstod skulle kunna bota schizofreni.....men den idén skrotades ganska snabbt då hjärnskadorna var allvarligare än sjukdomen.
Mer
13 år 10 månader sedan #304798 av Geta
I en av Johan Cullbergs psykiatriböcker så står det att sockerberoende
är väldigt vanligt hos personer som står på antipsykotika.
Mer
13 år 10 månader sedan #304799 av Nissegossen
kram!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #304800 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 10 månader sedan #304801 av w200i

Räven skrev: Jag läste en intressant artikel innan om att man vid schizofreni lät patienten få sockerbrist vilket skulle

leda till hjärnskador som läkarna påstod skulle kunna bota schizofreni.....men den idén skrotades ganska snabbt då hjärnskadorna var allvarligare än sjukdomen.

Funderar på om den behandlingen var en del i insulinkomabehandlingen?
Mer
13 år 10 månader sedan #304802 av Geta
Det är nog sällan som att man är så uträknande så
att det är för att man vill slippa jobba som man drabbas
av schizofreni. Man är nog för avskärmad och borta då
för att försöka trixa med det.
Vi med schizofreni blir inte bestulna utan vi får pengar
av staten hela tiden i form av sjukersättning.
Så jag tycker att det är ett konstigt resonemang.