Enbart Schizofreni?? NÄNÄ nu har man Diabetes med........

Mer
13 år 11 månader sedan #304652 av skord
till gränsen bruna.
Mer
13 år 11 månader sedan #304671 av Tikki
Har skummat igenom tråden nu och förstår mer. Förstod inte Din panik inför sjukhus.
Jobbigt för Dig att Du fått diabetes. Om Du sköter Din kost så kanske Du klarar Dig med tabletter. Jag har själv diabetes och kan hjälpa till efter förmåga. Sköt om Dig. :hjärta
Diabetesförbundet[/url:2k6r6vor]
Mer
13 år 10 månader sedan #304707 av Nissegossen
En mycket omdiskuterad läkare som själv har diabetes;
blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... belastning
www.diabetiker.se/

Gratis blodsockermätare[/url:2v0w0uzm]
traningsplupp.blogspot.com/2009/ ... atare.html
www.abbott.se/matare/
www.diabetiker.se/viewtopic.php?id=27

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #304708 av Nissegossen
Min far hade diabetes och alla hans bröder och systrar. Det är ju så att min bror får numera ta tabletter för att hålla insulinet i schack och hålla diet, vilket han gjort länge nu för att han har ju vetat om att han pga ålder, 75år i år har legat i riskzonen länge.

Dock är jag observant på hur mitt eget mående är, för att jag har ju också riskfaktorn där, men hittills säger alla mätningar att jag har normala värden.Det jag är försiktig med är potatis, bröd och pasta. Jag minns att farsan vägde upp "ransonen" som han kallade det på en våg som han ställde på bordet när det var matdags och sedan ställde bort.

Jag minns klart och tydligt hur han kokade sin glaskolv med flergångsnålar, för att sterilisera, som han använde för att ta sina sprutor, som han injicerade i låret

Lycka till Räven och var noga med att både hålla diet och att motionera, för att det finns faror med diabetes om man inte sköter sig, bla kan dålig blodcirkulation göra att de börjar med att knipsa bort tår och dylikt, så passa dig, men lycka till för att du behöver det!
Kram
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 10 månader sedan #304783 av Räven
Tack för alla svar.

det känns bra att kunna snacka med er om detta utan att få en massa "pekpinnar" osv....

här där ja bor får jag ju det....typ skylla sig själv osv....men jag har inte valt detta så jag tänker inte skylla mig själv.

har helt enkelt haft en jäkla otur tycker jag.
Mer
13 år 10 månader sedan #304784 av Geta
Att skylla sig själv är parollen idag. På 1970-talet ansågs
det att schizofreni beror på en frisk reaktion på ett sjukt
samhälle.