Lite ny info från sjukhuset.

Mer
12 år 10 månader sedan #408892 av Traxerity
[size=150:1s7br77h]Har varit hos ögonläkare för någon vecka sedan.
Jag fick diagnosen:Keratokonus.
Behandlingen är ju en speciell kontaktlins.

sv.wikipedia.org/wiki/Keratokonus mer info där. Det är endast 50-230 av 100,000 som drabbas av sjukdomen så ca 18-20 tusen i Sverige har sjukdomen vilket är ganska ovanligt.


På psykologi sidan så fick jag resultat på tester. Jag låg under på alla diagnoser men den ända som var hög poäng på var ADHD.
23 poäng på Aspergers testet och det krävdes 32 för att man ska ha 80% chans att ha det. Så admin tyvärr hade du fel av det.
Det ända han sade var drag men dom var ej allvarliga.

Så dom fann ej det allvarliga i mitt problem. Kan bero på att jag döljer mitt inre för att jag vill inte att folk ska se hur min dåliga sida är.
Men han tog det allvarligt när jag berätta om hur jag slog itu en glasruta med knytnäven där splittret höll på falla på min lillebror.
Så mina argsinta problem är fortfarande kvar. Dom kan bli ett problem om jag ska söka jobb sedan för att dom anställer ej folk som har en sur sida utom balans.

Även på testet om antisocial personlighetsstörning så fick jag låga poäng. Han höll med om att jag gillar endast bara vara nära familj o vänner.
Men har ingen begär att möta nytt folk för att jag nöjer mej med viska och msn vänner samt emil och familjen. Så inga psykopatiska problem alls. Jag är mer en generös person än en egoistisk person.

Sade även till mamma att jag skaffade bidraget för att stödja hennes problem för att jag skiter i om jag faller med mina. Så om jag så ska dö av någon annans problem så får jag det.

Begravningen gick också bra. Så min farfar får vila i frid.

Här har ni en låt hur jag mår för tillfället. Så lyssna om ni vill veta hur jag mår.

[/size:1s7br77h][youtube]
[/youtube]
Mer
12 år 10 månader sedan #408897 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lite ny info från sjukhuset.
Var tvungen att slå upp vad för sorts ögonsjukdom som du har.
Det har med bildningen av hornhinnan att göra och är ovanlig.
Har aldrig hört talas om den.
Mer
12 år 10 månader sedan #408903 av Traxerity
Den är ganska ovanlig och det är när hornhinnan blir konformad. Gör att synen försämras efter varje år som går tills man blir 40.
Därför behövs speciella linser och funkar inte det så måste man göra hornhinn transplantation. I värsta fall så kan man bli blind i det ögat keratokunosen har inträffat.
Mer
12 år 10 månader sedan #408907 av unGod
Svar från unGod i ämnet Lite ny info från sjukhuset.
trist trax. det där med ögonen.. hoppas du får hjälpmedel med det.
och för övrigt tycker jag knappast att du är sociopat eller nåt sånt. du hittar nog nån väg med allt.. lycka till
Mer
12 år 10 månader sedan #408910 av Traxerity
Yesh, introverta Traxy finner alltid någon väg med stöd. :mrgreen:
Mjo jag kommer att få hjälpmedel antar jag.
Mer
12 år 10 månader sedan #408913 av malin71
Hoppas det löser sig med linserna för dig, traxerity. Hur ser din värld ut genom dina ögon? Blir nyfiken bara...

Ta nu hand om dig och diagnosen kommer väl till slut... antar jag. Hoppas du får det stöd du önskar i alla fall.

Kram!