Köttbullar

Mer
8 år 3 månader sedan #794946 av Geta
Svar från Geta i ämnet Köttbullar
Det är ingen som ber mig göra köttbullar längre, för det kan jag inte.
Mer
8 år 3 månader sedan #794996 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köttbullar
Ang sås till köttbullarna, inte minst viktigt. När ni stekt köttbullarna, kanske om det är en stor sats stek i omgångar, ta upp köttbullarna och lägg dem på ett ugnsfast fast och in på 100grader i ugnen. När alla köttbullarna är i ugnen, häll på buljong eller grädde och mjöl som ni tidigare rört ut i kallt vatten, vispa runt det som ligger kvar utav köttbullarna i stekpannan, späd ut med grädde ev soya, krydda med salt och peppar och smaka av. Därefter ta upp alla köttbullarna från ugnen och lägg i stekpannan och låt koka 5 min med låg värme under lock.

Som i de flesta fall där man har sås till maten är kryddningen på såsen, det som gör maträtten full rättvisa, så var noga med att smaka av och krydda försiktigt efter efter vad erfarenhet ni har.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #882965 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köttbullar
möen mad, goer mad mad i rättan tid och naturligtvis mada ro. varför? Jo om man är uppe och springer, kan maden tro att den har kommit till en hound....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #882975 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köttbullar
Någonting flög i mig när jag förberedde maten och tog lite Kajennpeppar i smeten för en måltid med sting, eftersmaken kommer lite senare och det är bara gott.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #882980 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Köttbullar
Den kryddan tror jag passar till mycket, men jag har aldrig haft den i köttbullar. Däremot har det hänt att jag pressat två vitlöksklyftor och haft i smeten.
Mer
7 år 5 månader sedan #882996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Köttbullar
detta verkar vara en intressant form av köttbulle.
www.mytaste.se/r/kebabspett-11879493.html