Köttbullar

Mer
6 år 4 månader sedan #998408 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köttbullar

Geta skrev: Det är konsistensen på köpta köttbullar som jag gillar. Mina egna var
alldeles för lösa.

Lätt ordnat för den som har mjölk allergi ta porter istället och glutenfritt ströbröd om det är allergi mot det också. Konsistensen får man den som man vill. mitt tips är att blandningen mjölk och ströbröd, är det man kan göra för en sak för att få färsen fastare, det är enkelt ta mindre mjölk i ströbröds blandningen och ta det och blanda i det i färsen tillsammans med kryddningen tar ni det försent får ni ströbröd som är som cement och blir oanvändbart, men om ni lägger det tidigt i färsen drar ströbrödet ur vartenda dugg av vätska i färsen och ni får köttbullar som studsar i stekpannan. lätt att steka om ni också har ett ägg i smeten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998535 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Köttbullar
Jag pratade med en kompis igår. Han har ett helt ägg i smeten, ingen lök. Fast ibland vitlök. Jag håller mig till mitt recept.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köttbullar
Ett tillägg till mitt köttbulle recept ta mindre mjölk till ströbrödet ta det innan det blir som cement blanda i färsen är färsen för blöt ger det här fasta fina köttbullar lätta att steka ni kan rysta i stekpannan de studsar runt det drar ur all fukt ur köttfärsen.

Fantasio
Jag pratade med en kompis igår. Han har ett helt ägg i smeten, ingen lök. Fast ibland vitlök. Jag håller mig till mitt recept.

Man har i ett ägg det gör det lättare att steka köttbullarna. Har alltid en matsked med riven gul lök, tre pressade vitlöksklyftor i smeten det är det som gör dem till Världens godaste. Inte jag själv en granne sade GU vilka goa köttbullar Världens godaste nu skall jag ringa min mamma och säga, du har fått din överman. Norrländska. Telefon är därborta pekar mot köket.


Om min glögg.Du det här var inga dåliga grejer. Hon hade en hög IQ studerade till en masters examen samtidigt som hon jobbade som lärare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1101223 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Köttbullar
Inte hemlagat, men de här är nästan som vanliga köttbullar. Veganska dessutom.
www.anamma.eu/products/vegobullar/

/Dave
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1102278 av Richard
Svar från Richard i ämnet Köttbullar
Idag ska jag steka köttbullar, det blir ca 60 st, men de är sådana små. Det står 4-5 portioner, men det är en portion för mig...
Samt 4-5 dl makaroner. Med ketchup till!

Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102279 av Miika
Svar från Miika i ämnet Köttbullar
Du måste ha stort matkonto