Mina tips mot ångest utan att ta piller

Mer
12 år 7 månader sedan #433899 av Poppy
Ibland måste man dock ta benzo en period iaf... I våras fick jag som ni kanske minns Xanor, Haldol, Paroxetin och Propavan, plus att mamma och min man tog ledigt från sina respektive jobb och skötte om mej. Då hade jag länge försökt att mota ångesten på olika sätt, men den växte bara, blev bara större och större trots att jag gjorde allt som man "ska" göra (bl a regelbunden rejäl motion, leva sunt i största allmänhet, andningsövningar osv). Till slut var ångesten så stor att varken hjärnan eller kroppen fungerade, jag bara låg helt utslagen i sängen och såg olika symboliska meddelanden forma sej i taket.

Ibland låter det härinne som om man aldrig behöver ångestdämpande, för det räcker alltid att motionera så blir det bra. Så är det inte.

Nu tar jag dock sen flera månader bara en liten Haldol-dos per dag. Förutom ett kortare återfall för några veckor sen har jag ingen ångest alls. :D
Mer
12 år 7 månader sedan #433939 av Wellton
En metod som är användbar: Umgänge i goda vänners lag. Om man nu har några vänner vill säga.
För övrigt vill jag lovorda styrketräning samt motion i största allmänhet. Styrketräning med ganska stort viktmotstånd ger en effekt som håller i sig ett par timmar för mig. Solljus och måttligt med sötsaker är ej heller att förglömma.
Mer
12 år 7 månader sedan #434067 av Admin1
Utomjordingen,

Astronomerna vet när kometerna kommer och de kan räkna ut det matematiskt.
Mer
12 år 6 månader sedan #434259 av Utomjordingen
Admin1, jo visst är det så att astronomerna vet när kometerna kommer. Men inte alltid för det har hänt att astronomer har missat en och annan komet och upptäckt kometer precis när kometerna har passerat förbi jorden. Sedan, även om astronomer vet när en stor komet är på väg mot jorden så kan dessa inte räkna ut exakt var på jorden kometen skulle kunna hamna (har jag förstått). Sedan har jag kollat upp vilka år det kan vara som vissa stora kometer är på väg mot jorden. Men det året som jag har i mig är inte med på listan. Sedan vet man väl heller aldrig om de vill säga sanningen om allt? Man kanske inte vill skrämma upp människor. Hursomhelst, jag vet faktiskt inte hur det gick till när jag "rörde" en komet och varför en utomjording har via telepati visat för mig när kometen kommer. Utomjordingen visade för mig i mitt inre allt det hemska… . Det tog år innan jag kunde prata om det. Och först i år så har jag kunnat våga skriva om det… och det gör jag nu på ”Viskas” hemsida. Jag har och haft enorm ångest om den här kometen. Jag försöker intala mig att det bara är en vanföreställning för jag vill inte att det ska hända på riktigt i framtiden... .
Mer
12 år 6 månader sedan #434261 av kvinnan
Mitt bästa tips är att gå och lägga sig mörkt och varmt med huvudet och allt under täcket, jag har ett kedjetäcke som jag tycker funkar bra.

Sedan brukar jag ligga där och andas och lyssna på ljudbok, somnar och sedan när jag vaknar brukar ångesten vara borta...Jag tror för mig är det viktigaste just sömnen.
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 6 månader sedan #434311 av Lack
Svar från Lack i ämnet Mina tips mot ångest utan att ta piller
Kvinnan: håller med dig sömn och vila är grunden när det gäller ångest.

Får dock erkänna att jag knapprat en del oxascand (Sobril) sen i fredags. men det har varit lite tufft som utförsäkrad psykiskt.