Mina tips mot ångest utan att ta piller

  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #433592 av Lack
Svar från Lack i ämnet Mina tips mot ångest utan att ta piller
Zoegas på punkten att en folköl är bättre än stesolid håller jag med dig, men inte annars i stort sett alla jag träffat inom vården har uttalat sig negagivt och ett citat lyder "det är som att släcka eld med bensin"
Mer
12 år 7 månader sedan #433597 av zoegas
Ja, det stämmer säkert. Men det gäller nog att sätta gränser och med alkohol kan det bli förädiskt. Det samma med olika benso. Det kan bli universal medecin till att må "bra" och man sätter i sig dem i tid och otid. Andningsövningar och sådant är ju ett nyttigt alternativ. Men det är ju inte alltid det är tillräckligt effektivt. Själv har jag slutat ta stesolid och tar mig en öl istället. Nu har jag inte behov av lugnande att jag behöver det varje dag. Då hade det nog varit ett problem. Men jag känner att jag mår bättre på det stora hela utan lugnande och istället tar mig en öl när det är kämpigt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 7 månader sedan #433608 av Admin1
Att skriva ner vad man har ångest över är ett bra sätt om man är ensam annars kan man berätta om sin ångest för någon annan person.

Avslappning och andningsövningar är ett bra sätt också.

Själv brukar jag tänka på att ångesten är något övergående och jag tänker på att ångesten alltid tidigare oroat mig helt i onödan. Jag tänker på några konkreta fall då det varit så. Sedan försöker jag att sysselsätta mig med något intressant.
  • Lack
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #433610 av Lack
Svar från Lack i ämnet Mina tips mot ångest utan att ta piller
Något jag också märkt är att speciellt attarax fungerar lite bättre om man slappnar av under upptagningstiden av pillret.

Kanske bara är en placeboeffekten jag känner av, vet ej, men tekniskt sett har man ju bättre matsmältning om man slappnar av efter att man ätit något och låter kroppens energi användas till matsmältningen.

kramiz
Mer
12 år 7 månader sedan #433794 av björk
alkohol är nog inte så bra konkret.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 7 månader sedan #433817 av Jocke

PSR skrev: Både styrketräning och konditionsträning är kraftigt ångestdämpande. Men grundtipset är nog att sova mycket och AVSTÅ från alkohol - även små mängder. Finns ganska många alkoholmissbrukare på sajten som man inte ska ta råd från.


Alkoholmissbrukare är ett relativt ord PSR! De som är känliga mot alkoholintag, ska absolut avstå. Jag kan inte uppmuntra ngn, då det är så individuellt vad man mår bra av. Man kan ju heller inte ta avstånd från de som dricker, för dem är ju människor dem också. Rena moraliserandet är nog främst det man ska ta avstånd från.

Vars är världen på väg?