Jag är glad för att jag inte begick självmord !!

Mer
18 år 3 månader sedan #30470 av Nissegossen
Flisan! Där var en annan. Han och jag träffades nere på stan, han skulle promenera med mig hem. Vi kommer till ett övergångställe där han inte observerar bussen som kommer. Jag rent handgripligen hindrar honom, i nästa sekund svichar bussen förbi. Vi kommer hem till mig, jag får grannen på besök. Han försöker gå på henne när jag var i köket. Jag undrar vad som står på. Hon säger han försökte kyssa mig.
Jag frågade varför gjorde du det till honom. Han svarade, rösterna sa kyss till!

Jag förstod då att det var dags för inläggning, så jag sade det till honom.

Vi åker Taxi till sjukhuset så får du prata med dem, jag betalar.

Vi åkte dit han blir inlagd, jag hälsar på honom och han vill att jag åker fram och tillbaka där han bor och vattnar hans blommor. Jag gör detta och diskar hans igengrodda disk. Jag tar med lite rena kläder åker tillbaka till sjukhuset.
Sitter med honom i personalrummet och pratar med honom och sköterskan. när han var ute ur rummet frågade hon om det var jag som kom in med honom. Jag svarade ja, då sade hon -bra gjort för han är verkligen sjuk.

Jag sade till honom gör som jag säger så skall jag hjälpa dig. Om du inte gör som jag säger kan jag inte göra något för dig.

Detta var strax före jul det året och jag visste att det inte var bra miljö där han skulle fira jul. Jag ville inte heller att han skulle vara på avdelningen så jag sade till honom att han skulle försöka komma på ett behandlingshem över jul och nyår.

Han pratade med läkaren och läkaren tyckte inte det. Så han firade jul där han inte borde vara. Jag hjälpte honom efter jul också. Han blev utskriven trots att han fortfarande var psykotisk.

Han ringer mig och vill träffa mig. Den dagen ville jag inte det, då hånade han mig i telefon varpå jag sade upp bekantskapen med honom, för jag kände att jag fått nog.

Tre dagar senare ställde han sig på spåret. Jag orkade inte ens gå på hans begravning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30480 av Mesmerize

Nissegossen skrev: Det är länge sedan nu. Komma hem till någon som tagit överdos, ringa efter ambulans som kommer. Personen vill inte åka med, ambulanspersonalen inser allvarligheten och ringer efter polis.
Polisen kommer vi får visa leg.

Polisen ger klartecken ambulans personalen tar personen ifråga till sjukhus jag följer med. Magpumpning hela köret.
Hur tror du man känner sig efteråt?



Vilken förbittrad människa du är. Jag har alltid ställt upp för mina vänner som mår dåligt och kommer alltid göra utan att tveka. Fattar inte ens hur du kan få det att låta som om det vore med synd om den självmordsbenägnes nära än denne själv. Ja jag känner folk som tagit livet av sig och det är hårt som fan för en själv, men det är ju värre för den. Lite sympati för de självmordsbenägna va?!
Mer
18 år 3 månader sedan #30481 av Nissegossen
Tack för det! Det behövde jag!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30486 av Geta
Nissegossen
Det kan inte varit lätt när du tagit ansvar för
en annan människa och gjort vad du kunnat
och att det ändå gått illa.
När man har sådana här psykiska problem så
umgås man säkert med andra med liknande
problem och att det då inte är ovanligt att
ställas för sådana här saker.
Och att det är fruktansvärt när det händer trots
allt.
Mer
18 år 3 månader sedan #30498 av Nissegossen
Tack Geta! Jag försöker alltid göra mitt bästa.
Men, Suck blir det inte bra en dag, så var det i alla fall det bästa jag kunde den dagen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30511 av Fredrik
Nissegossen, har du helt gett upp hoppet om någon praktik eller nåt jobb? Har du fortfarande en jobbcoach?