Jag är glad för att jag inte begick självmord !!

Mer
18 år 3 månader sedan #30512 av Nissegossen
Ja+Nej.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30514 av Fredrik
Ok, om du känner att du inte klarar av det är det ju ok. Men jag tycker det verkar som om du har mycket att ge. Speciellt sprida din positivism som alla behöver. Men jag vet hur jävligt det är. Tänk om det fanns riktiga mäniskor som hjälpte en att komma tillbaka istället för myndigheter. Det måste ju finnas massvis som man kunde hitta på. Det kan ju inte vara så svårt att få fram en praktikplats någonstans.
Mer
18 år 3 månader sedan #30516 av Nissegossen
Fredrik! Jag är säker på att kunna skaffa mig ett jobb på arbetsmarknaden på egen hand.
Det är bara det, att om jag gör det och jag skulle få en akut psykos och behöva gå tillbaka till Sjukersättningen, så säger alla gör inte det. Varför ?
Jo då kommer antagligen försäkringskassan att säga; Det skulle du tänkt på tidigare, nu får du inget! Då återstår bara socialbidrag.

För övrigt har en handledare sagt till mig att jag skulle kunna ta många arbeten, men att jag skulle då vara förman.

Skämt åsido så har hon faktiskt sagt så, och menat på att jag antingen skulle vara militär eller präst. Kanske fält kaplan då?

I nuläget är det bäst att följa alla reglerna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum