Saltbrist och havssalt

Mer
3 år 6 månader sedan #1294556 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Saltbrist och havssalt
När jag var i Thailand för 15 år sedan svettades jag så mycket att fick salbrist. Trodde jag hade fått dengefeber eller malaria. Sen märkte jag att det var som om jag svettades vatten, inget salt alls. Då började jag salta i dricksvattnet och genast mådde jag bättre.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan #1294558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saltbrist och havssalt
Under värmeböljan 2018 rekommenderades extra salt. På äldreboenden serverades det chips.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294597 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saltbrist och havssalt
Man dör av brist på elektrolyter dvs salt om man dricker för mycket vätska, då får man dricka vätskeersättning salt och socker 1 tesked salt 6 teskedar socker per liter vatten, men man bör ta havssalt inte bordssalt då det är raffinerat och inte innehåller allt som havssalt gör, därav rubriken, havssalt innehåller mer salter än enbart vanligt raffinerat bordssalt, därav tråden, ville göra er uppmärksamma på det för er. Det är också det att för kroppen är havssalt godare en bordssalt och av det vill kroppen ha mer, än vanligt salt, det är helt enkelt godare för kroppen.

Pröva äta flingsalt av havssalt. Konstaterar att jag istället för brist på salter skulle kunna få för mycket salt, samt rekommendationen 6 gram salt per dag är fel, då får man saltbrist. Så, därför ät havssalt, jag hade det hemma, när jag läste det gick jag och hämtade flingsalt av havssalt och fann att jag skulle kunna äta mer en salt godis, dvs missbruk av salt. Som när ssk sade om de sista blodproverna salta extra på maten för lågt natrium. Också därför denna tråden.

ekoappen.se/blogg/saltbrist-havssalt/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294598 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Saltbrist och havssalt
Jag kör med örtsalt "A Vogel". Det innehåller havssalt och örter.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294607 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saltbrist och havssalt
Jod i salt är viktigt. Det är tillsatt i vårt vanliga salt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1294625 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Saltbrist och havssalt
Du talar för döva öron Geta!