Oroad

Mer
15 år 8 månader sedan #144906 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Oroad

Gäst skrev: Har vaknat en dag och trott att jag var död och var ett spöke som vandrade omkring. En annan tanke är att jag tror att mitt riktiga jag ligger i en koma någonstans och att jag nu lever i min egen värld.


Hej Gäst!
Jag känner igen mig i din beskrivning, så hade jag när var psykotisk. Det var jobbigt, hoppas du kan få hjälp!
Mer
15 år 8 månader sedan #144943 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oroad
Jag har missat denna tråd helt. Jag tycker det låter på symptomen, som det skulle behövas läkemedelsbehandling. Risperdal är ett bra preparat, som jag använt själv i dosen 1-2 mg, men snart skall jag gå ner till 0,5 mg. Alternativ till Risperdal är främst Trilafon och Zyprexa, som ger lika stark effekt. Trilafon är nog att föredra pga ingen viktökning och lågt pris. Övriga antipsykotika ger lite sämre effekt (20 %) än dessa tre.
Mer
9 år 9 månader sedan #675950 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet Oroad

Admin1 skrev: Risperdal är ett bra preparat, som jag använt själv i dosen 1-2 mg, men snart skall jag gå ner till 0,5 mg.


Hur fungerar/fungerade dosen 0,5 mg Risperdal för dig Admin1?
Mer
9 år 9 månader sedan #675981 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Oroad
Jag tror att vår admin skulle klara sig utan antipsykotikum. Han verkar så redig och stabil. Varför inte testa, Admin1?
Mer
9 år 9 månader sedan #675986 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Oroad
Jo, det är mycket möjligt. Men vis av erfarenheten slutar man helst inte helt med antipsykotika. Det bör gå lång tid vid varje sänkning så man inte återinsjuknar.
Mer
9 år 9 månader sedan #675987 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Oroad
Men Admin1, lycka till med din sänkning av medicindosen! :D