Oroad

Mer
9 år 9 månader sedan #676003 av Geta
Svar från Geta i ämnet Oroad
Det var år 2008 som Admin1 sänkte Risperdaldosen? :va?
Mer
9 år 9 månader sedan #676007 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet Oroad
Visst var det det, jag undrade eftersom att jag själv går på 0,5 mg just nu, och råkade hitta citatet idag.
Mer
9 år 9 månader sedan #676101 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oroad
Nu använder jag 150 mg Quetiapine istället för Risperdal. Quetiapine är svagare och ger mycket bättre sömn. Minns inget av 0,5 mg Risperdal, men troligen har jag testat den dosen. Mest använde jag 1 mg Risperdal.
Mer
9 år 9 månader sedan #677529 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Oroad
Jag har samma medicin fast det är depot och 400 mg. Tycker inte jag blir speciellt trött, kan sitta uppe en hel natt utan problem. Seroquel Depot heter den egentligen men är samma som Quetapine vilket är det verksamma ämnet.

Risperdal var fullständigt värdelöst. Orkade inte göra något utan låg utslagen hela dagarna. Trilafon prolongatum hade jag i nästan 20 år. Inga biverkningar, men inte så mycket verkan heller. Antar att man inte kan gradera mediciner utan att det är helt individuellt hur man reagerar.

Angående det allra första inlägget från 2008 så kände jag igen mig i en rad av upplevelser. Bl a skräcken för att man inte har någon gravitation utan lättar från jordytan ut i universum och därför stannar inomhus. Sedan alla dessa känslor när man befinner sig i andra livsformer eller snarare icke-livsformer. Eller när jag kände att jag befann mig inuti min egen fysiska kropp, instängd. T ex så såg jag inifrån hjärnan hur jag kammade håret utifrån. Var då 14 år.
Mer
9 år 9 månader sedan #677591 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Oroad
Jag har använt Roxiam, Trilafon, Risperdal och Quetiapine, som var ungefär likvärda. Bäst är Quetiapine för jag sover bättre, känner mig piggare på dagarna och är mer aktiv och kreativ. Jag tror själv att Quetiapine kan stimulera återhämtning, för den blockerar svagt dopamin och därför behövs högre doser. Quetiapine har också effekt mot depression och ångest.