Behöver hjälp att förstå!!!?!?!?!! snälla

Mer
15 år 8 månader sedan #141049 av Nissegossen
autismforum.se[/url:23h4kxn8]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #141054 av 77000
har läst om Tourettes syndrom nu och tycker väl att det stämmer in väldigt bra vissa saker medans just tixen jag har inte är så allvarliga tror jag.
Såg en man med TS på tv för en tid sedan och han tvingades säga saker och vrida sig och göra ansiktsutryck hela tiden som om det vore på värsta skämt filmen. Så har jag ju inte ens i närheten av (eventuellt i huvet och tankarna om ni förstår)
Mer
15 år 8 månader sedan #141056 av 77000
Detta däremot känns mycket verkligt. Detta är saker jag citerar som stämmer myvket väl in på mig och hur jag känner.


"Centralt för borderlineproblematik är ångest som uppträder i form av emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, "svartvitt" tänkande, identitetsproblem, separationsångest och klängighet omväxlande med avståndsskapande i viktiga relationer."

Detta är saxat ur wikipedias borderline diagnoskriterier, detta är ENDAST det jag tycker stämmer in väldigt bra.

"De diagnostiska kriterierna för borderline-personlighetsstörning enligt DSM-IV lyder som följer:

" gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller fantiserade separationer

uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering

uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet i självbild och identitetskänsla

visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, medicin- eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livsstil).


är affektivt instabil, vilket beror på en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (till exempel intensiv episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar i några timmar och endast sällan längre än några få dagar)

känner en kronisk tomhetskänsla

uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller har svårt att kontrollera aggressiva impulser (till exempel ofta återkommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål)

har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom. "
Mer
15 år 8 månader sedan #141058 av 77000
Om paranoid perssonlighetsstörning så skrev jag ut detta igår web4health.info/sv/answers/border-paranoid.htm och satt och lästa igenom det och reflekterade.

jag Känner väldigt bra igen mig i paranoid personlighetsstörning och borderline, Även till viss mån OCD, beroende på hur mkt tvångsmässiga handligar man måste ha, Jag har klart mest tvångsmässiga tankar.
Mer
15 år 8 månader sedan #141104 av Oroad
skumläste igenom detta lite grann, låt doktorerna ställa in en diagnos på dig(även fast dem kan också ha fel) detta är bättre än att spekulera på vad man själv har, man kan få för sig det mesta.
Mer
15 år 8 månader sedan #141112 av Geta
Dessutom så kan man läsa in sig på symtom och
störningar så att man medvetet eller omedvetet
försöker passa in i diagnoser.
Det kan förvirra det hela.