Behöver hjälp att förstå!!!?!?!?!! snälla

Mer
15 år 8 månader sedan #141114 av 77000
Jo jag vet det, sitter man tex och tokläser i dagar som jag nu gjort så vet man till slut varken ut eller in, men har iaf skrivit ut mkt fakta så jag ska ta det lugnt nu några dagar och tänka och läsa och se vart jag torr det lutar, och sedan när jag har ett bra grepp om det hela och inte tror att jag har första bästa sak så kontaktar jag psykolog snarast.

Men helt allvarligt så tror jag mkt på borderline / paranoid personlighetsstörning och ocd.

Tourettes är också intressant men jag tror det mpste vara mycket mer och mycket allvarliggare tixs som förekommer då än vad jag ahr. kan bara sätta fingret på några få, enligt mig inte särskillt allvarliga.
Mer
15 år 8 månader sedan #141117 av Nissegossen
Jag kunde inte lägga ut hur många länkar som helst, men det finns många fler länkar, men de talar ju om samma sak!

Gå till google.se och gör några sök. Sök på exempelvis borderline genom att göra sökningen på detta vis, sedan byter du bara ut det du söker på för en annan diagnos och tar inte bort det första

Google[/url:1qqf4408]

terapisnack.com[/url:1qqf4408]

"Om du går in på <!-- w --> www.comunicera.se <!-- w --> kan du ladda hem boken
Servicemanaul till ett ännu bättre liv där finns lite om livsstartegier som kan vara bra att tänka på"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #141221 av 77000
nja allmänmänskligt vet jag inte hur mycket jag håller med om , men visst klöser jag inget genom spekulationer! Har skrivit ett liksom introduktionsbrev om mig själv och presenterar även där de flesta problem som jag kan komma på att jag har. För att sedan ge till psykologer och utredare, detta borde om inte ge dom lättare att förstå mig, iaf göra så att det blir lättare att tala om.
Har även ett brev jag tidigare sett till skapats av en person nära mig som beskriver mig väldigt bra i viss mån, som är till för att ges till psykologer osv. Ska be om en utförlig utredning nu snart och understryka att jag inte UTESLUTET är intresserad av adhd utredning. Ska ta upp kontakt med en psykolog inom kort för feedback.
Nu reser jag bort på lite semester ett par dagar!
hejmed er och tack .
Mer
15 år 8 månader sedan #141243 av Geta
Ha en trevlig semester!
Det behöver du säkert.
Mer
15 år 8 månader sedan #141354 av Libellule

Såg en man med TS på tv för en tid sedan och han tvingades säga saker och vrida sig och göra ansiktsutryck hela tiden som om det vore på värsta skämt filmen. Så har jag ju inte ens i närheten av


Som med all psykisk problematik, finns det nog olika grader även vad gäller TS.
Mer
15 år 8 månader sedan #142168 av 77000
tackar för alla svar, nu är jag hemma igen och ska inom kort kontakta en psykolog för lite feedback och skitsnack.
Kom att tänka på en sak, hur svårt är det att få medicin vid tex adhd utredning, är det möjligt att få innan utredningen är klar? Kan man kanske få lugnande av något slag eller ångest dämpande ?