Jesuskomplex

Mer
19 år 1 vecka sedan #13468 av Geta
Jesuskomplex skapades av Geta
Vad jag vet så har jag inte identifierat mig med
Jesus.
Kyrkor går jag i både när de är tomma och när
det pågår någon verksamhet.
Efter en tråkig upplevelse försöker jag att hålla
litet distans, att vara litet anonym.
Men det går inte så länge för kyrkfolket känner
snart igen en.
Mer
19 år 1 vecka sedan #13477 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jesuskomplex
Jag har väl inte direkt kännt mig som Jesus, men däremot att jag bar ansvar för att skapa fred på jorden... detta var under flera år då jag inte medicinerade... jag trodde att jag skulle kunna skapa fred på jorden...
Mer
19 år 1 vecka sedan #13480 av Galen
Svar från Galen i ämnet Jesuskomplex
jag har känt mig som jesus. folks dumhet och grymhet som jag tvingats vända andra kinden åt.
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 vecka sedan #13487 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Jesuskomplex
jag trodde ett tag att jag var en inkarnation av Jungfru Maria och skulle föda Messias. det hela klingade av och dog ut bla av att jag märkte att jag inte fick något barn. Sen såg jag det hela som en slags symbol...Numera tänker jag inte så mycket på religion och så... upplever en slags andlighet i vardagen men inte på det mentala planet. Men det hela handlar ju om kärlek... och det går över alla gränser....
Mer
19 år 1 vecka sedan #13494 av Malin
Svar från Malin i ämnet Jesuskomplex
var ni religiösa innan ni hamnade i en psykos och fick "jesuskomplex", eller är det något som bara medföljer psykosen?
vet inte hur jag ska formulera mig så det blir rätt, men någon kanske förstod vad jag menar...
Mer
19 år 1 vecka sedan #13495 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesuskomplex
Jag trodde inte på Bibeln när jag insjuknade.
Det har kommit efteråt. När jag insjuknade trodde jag inte alls på att en så gammal bok hade någon relevans i verkligheten av idag.

Jag upplevde det efterhand, som om det var både den onde och den Gode som stred om mig. Jag vände mig till den som stod för Godheten i tillvaron.

Själv känner jag mig allt som oftast som en mycket ond människa i mina tankar (röster), detta gör att jag försöker kompensera mina dåliga sidor inom mig själv, genom att behandla alla mina medmänniskor som om de vore Jesus jag mötte, åtminstone tills motsatsen är bevisad.

Även om en människa skulle visa sig ha onda avsikter med mig försöker jag att inte göra ont tillbaka.

Det går ofta inte att skilja mellan onda och goda röster inom mig, jag måste hela tiden se vilka konsekvenser det skulle få om jag följde dem. Men när det känns rätt i allt då finns ingen större tvekan hos mig, då kommer det från den högste.

Men kom det ihåg, att den som stiftat en lag står också under samma lag och kan icke bryta mot den. Så en uppmaning som strider mot lagen kommer icke från den goda sidan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum