Jesuskomplex

Mer
15 år 8 månader sedan #145937 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesuskomplex

Teresia skrev: Jag har trott att jag var Jesus. Det kan jag fortfarnde tro ibland, men det ebbar ut alltmer.

På avataren verkar du mera likna en madonna.
Mer
15 år 8 månader sedan #145938 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Jesuskomplex
Ja jag vet Geta :)

Madonna har jag också trott att jag varit under en kort period. Inte sångerskan Madonna hehe. Jag har trott allt möjligt om mig själv. Men ju mer tiden går och ju friskare jag blir så blir sånt allt mindre. Bilden tog jag faktiskt för att jag ville ha en stark kvinnopersonlighet som avatar. Nog är det lite fåfängt att ta nått heligt men vi är alla Guds barn och heliga egentligen, men bilderna som fanns att välja var ofta maskulina.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #145945 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jesuskomplex
Man måste vara döpt i vatten och ande för att få rättighet att kalla sig Guds barn och helig.
Mer
15 år 8 månader sedan #145949 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Jesuskomplex
Jag trodde att jag var Gud, men jag kunde se Gud i andra människor också, t.ex. ÖL, så det var lite förvirrande. Jesus upplevde jag innan jag blev sjuk. Så jag var redan inkörd på ämnet när psykosen kom.
Mer
15 år 8 månader sedan #145950 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Jesuskomplex

Fridsfurste skrev: Man måste vara döpt i vatten och ande för att få rättighet att kalla sig Guds barn och helig.


Vi är väl alla guds barn, förutom "kändisar"- som beställer artiklar på aftonbladet för den där lilla extra publiceteten.
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #145962 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jesuskomplex
Man tror det, men man måste vara döpt i vatten och ande. De flesta blir ju döpta i vatten redan i barndopet i svenska kyrkan. Andedopet är guds eget verk. Så man får hoppas......