Jesuskomplex

Mer
19 år 1 vecka sedan #13537 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jesuskomplex
Jag har aldrig haft några andliga eller religiösa inslag i min sjukdom. Jag läste apropå Jesus en intressant artikel om Jerusalem syndromet som drabbar vanliga turister där. De blir så överväldigade av den bibliska atmosfären att de ibland tror att de är Jesus. Ofta sveper de in sig i ett lakan från hotellrummet och går ut på gatan och predikar eller försöker samla ihop lärljungarna. De brukar hamna på psyk.klinik och besvären brukar gå över. En svensk turist hörde till de drabbade.
Mer
19 år 1 vecka sedan #13538 av Malin
Svar från Malin i ämnet Jesuskomplex

Admin1 skrev: Jag läste apropå Jesus en intressant artikel om Jerusalem syndromet som drabbar vanliga turister där. De blir så överväldigade av den bibliska atmosfären att de ibland tror att de är Jesus. Ofta sveper de in sig i ett lakan från hotellrummet och går ut på gatan och predikar eller försöker samla ihop lärljungarna. De brukar hamna på psyk.klinik och besvären brukar gå över. En svensk turist hörde till de drabbade.


oj, har aldrig hört talas om det. men det låter intressant.
det är både konstigt och fascinerande hur människans psyke egentligen fungerar..
Mer
19 år 5 dagar sedan #13811 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet Jesuskomplex
*UPPLYSER* han hette Inte Jesus för f*n han hette Yoshua Bin Yousef ingen !d!ot vet om detta varken kristna åsnor eller "vanliga" åsnor
Mer
19 år 5 dagar sedan #13820 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet Jesuskomplex

Admin1 skrev: Jag har aldrig haft några andliga eller religiösa inslag i min sjukdom. Jag läste apropå Jesus en intressant artikel om Jerusalem syndromet som drabbar vanliga turister där. De blir så överväldigade av den bibliska atmosfären att de ibland tror att de är Jesus. Ofta sveper de in sig i ett lakan från hotellrummet och går ut på gatan och predikar eller försöker samla ihop lärljungarna. De brukar hamna på psyk.klinik och besvären brukar gå över. En svensk turist hörde till de drabbade.


kan det handla om pingstvännerna? hahaha dem beter sig sådär sjukt sen går dem och spelar bandy faktiskt
Mer
19 år 5 dagar sedan #13825 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet Jesuskomplex
pingstvännernas problem?
Mer
19 år 4 dagar sedan #13946 av LucyintheSky
Svar från LucyintheSky i ämnet Jesuskomplex
kan man egentligen kladra dem, de har inget annat att hålla sig fat vid, som i en flod med strömmar håller de sig fast på en perfekt kilppa som ej finns