tidiga schizo-symtom? psykos?

Mer
14 år 6 månader sedan #249921 av Nissegossen
Citat
"Jag ser saker som jag inte tror mig sett förut, antagligen är det bara 'floaters' som jag tror det heter, små partiklar på ögonen eller något som följer med ögonens rörelser, jag har aldrig sett något uppenbart som jag verkligen vet är en hallucination men självklart oroar jag mig som tusan för dom där småsakerna också, det kan vara svarta småsmå prickar som rör sig snabbt i synfältet och försvinner på max 0.5 sek när man väl kollar på dom, eller såna små ljusa prickar som man brukar få när man blivit typ slagen i huvudet eller rest sig fort, någon sån i synfältet liksom."

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m43730892.html
en.wikipedia.org/wiki/Floater

Det är mao ingen sjukdom och jag har för mig att jag har läst att det är rester ifrån konceptionsögonblicket du ser. Alltså, ögat är något som finns med ifrån allra första början utav fostrets utveckling, jag har också sådana och jag undrade över det, för att jag trodde att det hade med sjukdom att göra, men så är inte fallet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #249922 av Geta
Svar från Geta i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
När man blir äldre så kan man få glaskroppskollaps
i ögat. Efter det ser man svarta "flugor" i synfältet.
Efter ett tag lägger man inte märke till det för man
blir så van.
Mer
14 år 6 månader sedan #249932 av w200i
Svar från w200i i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Jag skulle nog eventuellt tro att du har i allafall vissa symptom på generaliserat ångestsyndrom.

Jag känner igen mig i det resonemang och kan lyckligtvis konstatera att du i motsatts till mig tidigt i livet är mottaglig för professionell hjälp! Då har du högre sannolikhet att slippa min diagnos, krisreaktion med psykotiska symptom.
Mer
14 år 6 månader sedan #249933 av Erase
Svar från Erase i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Nissegossen , dom här prickarna har jag haft hela mit liv...
Dom ser ut som bubblor och följer med ögats rörelse, VAD ÄR det??
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #249935 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Hypokondri och panikångest är symptom på ngn psykosbaserat tillstånd. Hypokondri kan egentligen drabba även sådana som kan anses friska. Man säger att hypokondri är en inbillningssjuka, men det är ngt som utlöser detta. Kan detta vara en psykosomatiskt sjukdom?

Hypokondri utlöses av ngn slags rädsla att många saker ska hänga ihop, man söker en bekräftelse på att man har drabbats av ngt, för sin egen identitets skull.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 6 månader sedan #249938 av Erase
Svar från Erase i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
hypokondri är en genetisk sak...- Den gör personen ifråga arlert på sjukdomssymdrom..=Ganska läskigt men jag är stolt att jag har hypokondri...
Man blir liksom lite som en egenutbildad doktor if you know what i meen..