tidiga schizo-symtom? psykos?

Mer
14 år 6 månader sedan #249871 av Geta
Svar från Geta i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Jorden går inte under även om man drabbas av schizofreni.
Jag tror knappt att det finns några nuförtiden som är ständigt
inlåsta dygnet runt fast de har diagnosen schizofreni.
Vi som skriver här är sällan inlåsta och en del har aldrig
varit inlåsta trots diagnosen schizofreni.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #249872 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Ja, när du nu är nyinsjuknad, så kanske våra råd låter lite konstiga eller som ngt du kanske inte känner igen.
Admin har just skrivit en bok som just ska passa nyinsjuknade i schizofreni (kommer inte i håg titeln, men det var ngt med självhjälp). Du kan leta på innehåll på högra sidan av hemsidan under självhjälp.

Schizoaffektiv tror jag även kan platsa i denna mönster.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 6 månader sedan #249882 av Nissegossen
www.viska.se/Kamp.pdf

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&a...php?f=15&t=12777 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #249890 av Mars
Svar från Mars i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Min erfarenhet är att man inte är medveten om när man sjunker in i en psykos för första gången. Jag tror att ditt problem är panikångest och hypokondri och inget annat.
Sanningen är den att nästan vem som helst kan tycka att nästan vad som helst passar in på dem, det är väl därför horoskop fungerar, man kan identifiera sig och hitta saker som passar in vad gäller det mesta.

Och om du nu får schizofreni så är inte det hela världen. Du har inget att oroa dig för. Vi här verkar väl inte så hemskt galna att du vill undvika att bli som oss till varje pris?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #249891 av
Svar från i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Ni verkar absolut inte hemska eller galna på något sätt, inte heller är jag på något sätt fientlig emot någon som har schizofreni, bara att drömmar om att bilda familj och leva ett normalt liv går i spillo då jag känner att många andra, friska människor inte direkt skulle vilja ha mig som kanske inte kan jobba eller ens göra saker den personen vill.. jag vet inte helt hundra varför jag känner att det skulle vara hela världen, bara känns så av någon anledning :/
Mer
14 år 6 månader sedan #249893 av Mars
Svar från Mars i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Du har mycket ångest och centrerar det runt något, för så funkar hjärnan. Om man har en stark känsla så börjar man tro att det beror på något som man själv tycker verkar logiskt.

Tyvärr så förolämpar du oss litegrann... Eller mig. Jag kan bara prata för mig själv.