tidiga schizo-symtom? psykos?

Mer
14 år 6 månader sedan #249950 av Nissegossen

Erase skrev: Nissegossen , dom här prickarna har jag haft hela mit liv...
Dom ser ut som bubblor och följer med ögats rörelse, VAD ÄR det??


Citat;
"Jag trodde det var bara i min fantasi men De flesta människor ser dem.
Wikipedia:

"Floaters" är avlagringar av olika storlek, form, konsistens,brytningsindex och rörlighet i ögats glaskropp, dom är normalt transparenta. Dom kan synas som fläckar, trådar, eller fragment avspindelnät, som flyter långsamt in den drabbades ögon. Eftersom dessaobjekt finns i ögat själv, de är inte optiska illusioner men ärentoptic fenomen.

En särskild typ av "floaters" är antingen kallas Muscaevolitantes (från latin, betyder "flygande flugor"), eller mouchesvolantes (från franska), och består av små fläckar. Dessa finns i deflesta människors ögon och tillskrivs en minut rester av embryonalastrukturer i ögats glaskropp."



blogg.expressen.se/glimteniogat/
www.evolutionsteori.se/kreationi ... aorgan.asp

sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes
sv.wikipedia.org/wiki/Glaskroppsavlossning
sv.wikipedia.org/wiki/Stamcell
en.wikipedia.org/wiki/Embryonal_carcinoma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #249992 av Admin1
Vid schizofreni, så brukar arbetsförmåga eller skolprestationer försämras flera år innan man insjuknar i psykos. Ofta brukar man liksom vara deprimerad långt innan psykossymptomen uppträder. 80 % har också någon i släkten som har schizofreni.

Ljuden som du hör skulle jag gissa kan kanske vara tinnitus. Vid schizofreni hör man oftast röster, som ofta säger väldigt negativa saker till en. Rösterna ofta mobbar en och ger ångest. Det låter inte som schizofreni för mig i alla fall.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #250003 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Det som fick mig att spetsa öronen var tillbakadragandet från omvärlden, det är förmodligen så att isolation kan räknas som symptom på presumptiv schizofreni. Om man har varit social tidigare och plötsligt retirerar, så är det ett tecken på att man saknar den extra sociala träningen som ska inträffa under tonåren, 13 år gammal verkar vara huvudspåret för denna grabb. Och när gästen ber om ursäkt, när ngn taggar (ursäkta, det ska nog vara "tuggar" här?) lite extra på en strof, så blir det en offermentalitet.

Själv ber jag om ursäkt ofta, vill inte ligga ngn till last. Vill inte vara i vägen för ngn, hellre går jag undan än tar en verklig konflikt, eller så spetsar jag mina ord lite extra.

Cancern ställer fortfarande till problem för många, men det är skillnad på fysiska och mentala problem, det fysiska kan man peka på direkt som en orsak till ens mentala hälsa, men om det mentala ställer till problem, (hypokondri) så är det svårare att bevisa, för dem kan säga att man inbillar sig bara eller överdriver det faktiska förloppet.

Vars är världen på väg?
  • Hälsar_på
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #250077 av Hälsar_på
Svar från Hälsar_på i ämnet tidiga schizo-symtom? psykos?
Har aldrig hört något om någon som diagnostiserat sig själv.