Ni som har haft synhallucinationer

Mer
13 år 4 månader sedan #355622 av Micke
Känner inte igen detta tryck.
Mer
13 år 4 månader sedan #355625 av Geta
Du menar kanske Tallkottkörteln i hjärnan där synskhet ska utlösas från.

Migrän utlöser inte synhallucinationer men epilepsi kan göra det.
Nu tänker jag inte på de synfenomen, som man kan se innan ett migränanfall
bryter ut.
Mer
13 år 4 månader sedan #355642 av MsTibbs
Jag känner inget tryck... av det fysiska reaktionerna är rädslan värsta tror jag, skakar svettas, stirrig... av de "snälla" hallucinationerna kan det vara helt uppfylld av glädje, en oerhörd glädje/tacksamhet/gråter.
Mer
13 år 4 månader sedan #355652 av unGod
jag har tryck i pannan och i toppen av huvudet.. har ofta hallicar. å sånna saker... har aldrig tänkt på om det är därför jag har det.???
Mer
13 år 4 månader sedan #355665 av Admin1
Jag har bara haft en synhallucination och det var en skugga i ögonvrån under en sekund. Kände inget tryck innan.
Mer
13 år 4 månader sedan #355686 av tekopp

mayhem skrev: jag har tryck i pannan och i toppen av huvudet.. har ofta hallicar. å sånna saker... har aldrig tänkt på om det är därför jag har det.???


Jag har en del tryck på ytan men inget som det jag får i pannan. I regel skulle jag säga att om du tvekar så är det nog antagligen inte det men det finns alltid en möjlighet. Jag är ingen expert men jag har försökt söka på detta ett tag. Jag gick igenom en ordentlig aktivering i början på sommaren. Under aktivering kan det även kännas väldigt varmt där nästan som om det överhettas. Men trycket ska inte på något vis vara obehagligt utan det är ganska skönt på något vis. Trycket blir även starkare när kundalini rusar från roten som om energi samlas där om du nu har tillgång till kundalini.

Tallkottkörteln som på engelska kallas pineal gland är intressant men sitter på en helt annan punkt mycket längre bak. Jag vet inte så mycket om det men de ska vara sammankopplade.

Frågan är bara hur jag förklarar detta för psykiatrin. Det måste vara nästintill omöjligt. Om jag inte känner obehag av det varför ska bli tvingad mer psykofarmaka? Vanförställngar kan jag förstå att de vill stoppa. Men är det inte lite märkligt att jag har mindre vanföreställningar nu men samtidigt så ser jag avsevärt mer?

Jag vet en person som utförde mycket astralprojektion och psykiatrin ville utreda för psykos. Det slutade med att de fastställde att det var fantasier. Jag antar att han hade tur.

Heja Karl XII!