Ni som har haft synhallucinationer

Mer
13 år 4 månader sedan #355887 av tekopp

Poppy skrev: Jag tror också det vore bra att prata med en läkare om detta, kolla så det inte är nån tumör som utlöser hallucinationer.

Annars har jag, precis som Jocke, känt allt möjligt i hjärnan, både att det trycker, "kliar" m m. Men ingenting specifikt precis före synhallucinationer. Det är ju sant som Geta skriver att man inte har några känselnerver i hjärnan, så det är väl en sorts "psykos-känsel" man får.


Jag lägger ner detta. Ni läser uppenbarligen inte vad jag skriver. En MRI jag var på gjordes alldeles nyligen i Sveriges bästa maskin och jag har känt detta tryck länge. Det var ingen diskussion om mig utan jag ville undersöka om ni hade haft tredje öga aktivering då jag tror att det kan finnas några av er där ute. Jag får reda på att endast en möjligtvis verkar ha fått en aktivering.

Kanske sitter jag på en hög häst men jag har inte attackerat någon.

Psykiatern vet att jag har "hallisar" och förväntar sig att de kommer att minska. Vad gör hon när hon vet att de inte minskar? Hon skriver ut mer psykofarmaka trots att mina biverkningar ligger på gränsen. Bryr hon sig om mina biverkningar? Nej. Har hon gjort det? Nej. Kommer "hallisarna" att minska? Håller jag igång pannchakrat med diverse stimulering som jag gjort innan blir det snarare det motsatta.

När en tumör uppstår i frontalloberna kan man få svårt att komma ihåg saker t ex möten, man kommer för sent till jobbet och man har svårt att organisera sitt vardagliga arbete. Man blir slö, trög och initiativlös. En personlighetsförändring kan också förekomma då beter sig personen anstötlig och känslolös.


www.mimersbrunn.se/Hjaerntumoerer_15186.htm

Sent kommer jag inte mer än förut och jag har inte svårare att organisera mitt vardagliga arbete. Slö, trög och initiativlös blir jag av "medicinen". Utan blir jag väldigt pigg och rapp. Det senare har jag upplevt sen tonåren men det har jag upplevt väldigt länge och det beror på att det är spänt här hemma.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 4 månader sedan #355900 av unGod

kvinnan skrev: Det är rätt korkat att skriva på fyllan! :twisted:


jajaja.. va en polis du.. så full va jag inte.. jag koppla mest ihopp flera trådar till en pissed grej i denna tråd. sorry.. det är ett problem jag har. att jag kopplar ihop grejer lite skumt och till mig själv mä..
Mer
13 år 4 månader sedan #355903 av unGod
ovan

När en tumör uppstår i frontalloberna kan man få svårt att komma ihåg saker t ex möten, man kommer för sent till jobbet och man har svårt att organisera sitt vardagliga arbete. Man blir slö, trög och initiativlös. En personlighetsförändring kan också förekomma då beter sig personen anstötlig och känslolös.

det där passar in på mig en hel del.. men har alltid gjort det. och det passar in på alla som är psykos sjuk på nåt sätt eller annat... och jag fick en skanning av hjärnan för några år sen..

då hade jag mer känningar än idag.. och jag tror att det kommer försvinna mer och mer det där för din del.. har nästa inga känningar nu förtiden. men visst dom kommer och går dom där känningarna.. läkare säger bara att det är psykos känningar.. på nåt skumt sätt.
Mer
13 år 3 månader sedan #371601 av koi
Jag har också känt att det kliar i hjärnan eller att hjärnan vrider på sig. Men inte när jag ser saker, för de ser jag oberoende tror jag, för det kliar inte lika mycket som jag ser. Jag har aldrig känt något tryck och jag har gjort CT så jag har inga tumörer.
Mer
13 år 3 månader sedan #371621 av Nissegossen
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=6&am....php?f=6&t=24008 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=6&am....php?f=6&t=10252 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=6&am....php?f=6&t=16901 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=6&am....php?f=6&t=10378 [/url]<!-- l -->

Ett axplock av vad som redan ligger på viska om synhallucinationer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 månader sedan #371626 av koi
Tack! :)