Hmm,

Mer
18 år 5 månader sedan #27438 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Jo det är så illa att jag bor granne med öppenvården. Jag måste tvinga migsjälv ner dit för att träffa min mycket otrevliga läkare, som oftast sitter och småskrattar åt de saker som jag "upplever" som mindre trauman. Den jäveln har till och med hånat mig för vissa saker. Bekanta är en annan historia som är ännu mer otrevlig, släktingar och så har jag inte talat med på över ett år nu av goda(inte) skäl. sammt jag fullkomligt avskyr den attityd som finns i rösten på dessa människor. De talar till en på ett helt annat sätt. Blir inte bemött längre på samma sätt som innan kaoset. Som att de talar till någon helt annan, som den gamla dementa gumman man besöker på hemmet. Skulle vilja fly annorstädes där ingen vet hur man har det, eller vem man är. Men ett läbbigt jävla sjukintyg förhindrar mig. Det sitter så hårt fasst. Alltihop.
Mer
18 år 5 månader sedan #27439 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hmm,
Har du varit sjuk länge? De första åren brukar vara väldigt jobbiga och besvärliga, men inom 5 år förbättras nästan alla. Det verkar som om sjukdomen lugnar ned sig efter ett tag. Det gäller att vara tålmodig och att härda ut de första åren.
Mer
18 år 5 månader sedan #27441 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hmm,

Xebeche_ skrev: Känner att jag inte vill ha med sådanna grupper att göra, vill bara att det skall ta slut. är som att jag har vaknat upp i en mardröm och kan inte vakna. Det vården ordnat för mig hittills är bara problem, fuck vad jag inte vill vara som ni, sitta här 10 år senare och säga saker som -"idag mår jag lite bättre". Jag tror att inslussning i psykvården är jämnförbart med invandring, man sitter på en förläggning och väntar på att bli integrerad i samhället men hamnar i ett ghetto där allt är skit. Massa termer som "Aktivitetsersättning", "Arbetsterapi" och det värsta "stödpersoner som man kan gå och fika med". De får mig att känna värdelöshet. Som ett jävla djur i en bur. (ta inte illa upp, jag ser inte er som djur). Jag vill fan inte va utlänning, jag är inte född sånn. Finns det ingen väg i mitten?


Du är iallafall välmotiverad till återhämtning... om du sköter din medicinering och tar vara på ev. terapi, och sätter små mål för dig själv, är chanserna goda att du kan ta dig tillbaka ut i livet igen... komma igen i de områden av livet som är viktiga för dig...

Jag räknar mig själv frisk med medicin idag... jag jobbar, har familj, vänner, osv... känner mig inte utanför eller i något ghetto... snarare mitt i livet... med fullt upp att göra och vara med i ...

Tror det är möjligt för dig också... kämpa på... det tar tid... allt ordnar sig inte på en gång... men du kan komma igen... det blir bättre!!!
Mer
18 år 5 månader sedan #27455 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Men allt har gått så jävla snett, allt är fel. Grunden jag står på är ett falsarium. Det byggs ett korthus till som jag vet kommer explodera i ansiktet på mig. Jag hatar den dagen jag yttrade de dödsbringande orden -"Jag känner mig ... Kluven?!" i min ensamhet.
Jag visste inte själv vad det betydde då. Men jag förbannar den dagen nu, för det var djävulen som viskade det i mitt öra. Jag har alltid levt med tankesättet -"Det kunde varit värre" Och på så sätt klarat av att föra mig själv framåt. Nu får jag tänka på de hemska bilderna på barnen i Somalia, med flugor i ögonen för att kunna känna lite luft mellan mig och botten på brunnen. När jag sen tänker på hur längesedan det var jag åt och ser alla flugor som hittat in i mitt kök, så skrattar jag. 5 år sa Admin1, jag har ingen koll på hur länge jag haft det så här. Jag vet bara att jag inte kan ha det så här längre. Sitta i en tom fängelsecell och överlever på autopilot. Rådlös.
Mer
18 år 5 månader sedan #27473 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Hmm,
Du måste fixa ett jobb, ta dig ifrån socialboendet.

Lätt sagt dådå. Fast egentligen spelar det ju ingen roll att du bor där, jag fick bo så jag med ett tag i praktiken fast jag hyrde privat, var mentalhem i porten brevid, gård och tvättstuga delade vi.
I min trapp bodde det flyktingar, pundare alkisar och lite mindre störda.
Mer
18 år 5 månader sedan #27883 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Vadå spelar ingen roll vart man bor? Det är ju fan som att bli isolerad på en spetälsk-kolloni! Hur är det tänkt att man ska bli frisk när man omringas av nötter? Det är klart att inga normala människor vill bo med sånna. Lika mycket som de vill bo med zigenare som odlar lök på parketten. Men se hur jävla integrerade de blir. Det är fan en självklarhet att rätt miljö skulle påverka ens psyke mångdubbelt bättre än "håll käft och ta en gul tablett". Jävla stämpel i pannan där det står PUNDARE! Fuck all fördomsfull mentalitet som förekommer ända upp till svenskbossen själv. Som att folk inte stimmar tillräckligt på "låtsas". Man ska fan behöva ha det på riktigt också, är inte det jävligt onödigt och stupidt?? Det krävs inget geni till att räkna ut att slutprodukten [u:3autestv]inte [/u:3autestv] kommer vara "normal".