Hmm,

Mer
18 år 5 månader sedan #27396 av Xebeche_
Hmm, skapades av Xebeche_
Jag kan förnimma en röst som ropar på hjälp, den kommer bara en bit härifrån. Kanske en av lägenheterna i huset, så jävla jobbigt. Vet ju inte om det är på riktigt. Hur hanterar ni sånna saker? Sisst jag kollade efter när en sådan sak inträffade blev det ett jävla rabalder som sluta med vårdintyg. .?
Mer
18 år 5 månader sedan #27405 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hmm,
Hör du den rösten hela tiden som ropar på
hjälp?
Är det samma röst?
Låter det som någon du känner?
Om det är verkligt så måste flera personer höra
det och för längesedan ingripit.
Försvinner rösten tidvis eller pågår det hela tiden?
Nu är inte jag rätt person att förstå detta för jag hör
sällan några röster.
Det har inte diskuterats på länge på Viska om att höra
röster.
Finns det inte något projekt inom RSMH med "Rösthörare"?
Mer
18 år 5 månader sedan #27409 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Nej. Det är oftast olika saker jag hör, från olika håll. Ibland räcker det att en bill kör förbi och "gnisslar" på ett speciellt sätt. Så förvrider mitt huvud ljudet till en röst.
:?:
Och ibland hör jag saker som är lika verkliga som "verkliga". Det är bara ibland som jag kan räkna ut att rösten är overklig, för stället där rösten kommer ifrån är tomt.

Jag bor i en lägenhet tilldelad av socialpsykiatrin i ett hus fullt med "spöken" som har samma nojjor som jag, vissa mkt värre. Så det är så jävla obehagligt att sitta här fullt medveten att någon kanske är i behov av hjälp, och kanske inte får någon. Tänk om bängen är här om en timme och säger -"Om vi bara hade varit här lite tidigare" Det hade gjort riktigt ont.
Mer
18 år 5 månader sedan #27410 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hmm,
Så du menar att de som bor runt omkring dig
mycket väl skulle behöva ha hjälp.
Att det alltså är verkligt.
Vid olika psykiska besvär är det inte helt ovanligt
att någon ropar hela tiden.
Är det, det du hör?
Finns det ingen personal som har ansvar för de
som bor i närheten av dig?
Mer
18 år 5 månader sedan #27412 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Det är det som är kruxet, jag vet inte om det är verkligt.
Mer
18 år 5 månader sedan #27415 av Xebeche_
Svar från Xebeche_ i ämnet Hmm,
Jag kan ta ett exempel, när jag flytta hit kunde jag höra två stycken nedanför som vrålade på varann HELA tiden, dygnet runt. Samma saker om och om igen. Det lät som en vuxen man trackade ner på en förståndshandikappad tjej. -"Vinnner duuu!" -"Nämn inte hon!". När det gått en dag eller två insåg jag att en av dem var tvungen att låsas in. Jag ringde bängen som kom, då stod jag och lyssnade på en kvinna som sade att inget var på tok. Och att grannarna va nojjiga. Sen kom jag till insikt om att det bara bodde en där nere, fasst två i henne. Då skämmdes jag över mig själv. Hon flippar sådär hela tiden och gör så även om nätterna den stackaren.
Andra gånger kan jag höra en annan familj som bråkar, och hör saker som -"Släpp kniven!!!". Fasst då är jag inte så säker på att det verkligen händer. Varken om något utspelar sig i verkligheten eller om det är någon som "Flippar" eller om det bara är jag som hör saker. Det kan vara vilket som. :cry: Det skrämmer mig.