andlig kontakt

Mer
17 år 6 månader sedan #50406 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet andlig kontakt
sånt här snack gör mig psykotisk....! att fly in i "magi" har jag prövat några gånger, antagligen för att jag inte vill inse att psykos inte är något annat än psykos...(kemisk obalans i hjärnan).
  • Alxxx
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50409 av Alxxx
Svar från Alxxx i ämnet andlig kontakt
till oxå fd psykotiker :

Det var tamejfan det bästa jag läst på länge!
bara att instämam fullt ut! (vilket jag sällan gör)
nästan värt en egen tråd tycker jag!
Mer
17 år 6 månader sedan #50412 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet andlig kontakt
Kanske är det med tiden också svårare att tro på sina upplevelser... särskilt när de är så ovanliga och svårförklarliga...?
Mer
17 år 6 månader sedan #50433 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet andlig kontakt
Det var en ängel, tro på det du ser åtminstone och låt inte läkarna fylla dig med deras lögner
Mer
17 år 4 månader sedan #57613 av pleiade
Svar från pleiade i ämnet andlig kontakt
Jeg har alltid hatt kontakt med åndeverden og Gud,og ser ikke på det som sykt :)
  • adrokylus
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #57943 av adrokylus
Svar från adrokylus i ämnet andlig kontakt
Jag levde i många år med en psykos utan att veta om det.Sedan mitten av 80 talet.Jag upplevde ständigt en kontakt med den osynliga världen
den bestod mest av onda makter som manifesterade sig i olika människor.
Jag trodde att det var normalt och visste inte att jag var sjuk.Sedan fram mot 98 började det bli värre så det blev ett enda stort lidande.Jag delade in människor i ljus och mörker.De som skulle till himmelen och de som skulle till helvetet.De som hörde till mörkret var avkomma till de Satans änglar som parade sig med människorna i begynnelsen enligt bibeln.
De som hörde till mörkret var förbundna med olika onda änglar och de hade makt att öppna helvetets portar.Jag upplevde makter med fruktansvärd auktoritet som öppnade avgrunden framför mina fötter och det enda sättet att besegra makterna var att göra Guds vilja att läsa Guds ord och namnet Jesus.När jag läste bibeln fick jag makt med det onda och Guds rike utbredde sig.Men mitt liv var ett helvete jag var träl under bibelläsningen och läste all min vakna tid.Jag upplevde att jag kom närmare himlen när jag läste och upplevde mycket konstigt.Jag var också under inflytande av krafter som kunde få mig att tappa balansen.Mycket sällsama och himmelska känslor var det också men mest terror.Jag trodde att jag var förtappad och på väg till helvetet och hela mänskligheten också.
De enda som kom till himlen var de som gav upp allt hela sin existens.
Jag upplevde andarna telepatiskt i den osynliga världen.Jag trodde också att jag hade telepatisk kontakt med en tjej och trodde att hon var kristi brud som hade svaret på alla mina andliga frågor och att hon var min fru.Fick medicin på sjukhuset Haldol.Under 2000 var det värst och alla skötarna på sjukhuset hörde till mörkret och speciellt en av dom var den starkaste andefursten ,en av dom fallna änglarna och han hade en oerhörd makt och kontrollerade allt och alla ner till minsta handling och tal.så att ingen kunde lyfta ett finger eller uttala ett ord utan hans direkta vilja.De kontrollerade tillvaron helt och utgjorde fundamentet för alla andliga lagar.Jag var så desperat att jag fasta i 10dar för att om möjligt
undkomma förtappelsen.Och sen fasta jag i 10 dar till.Efter ett halvår
började det att avklinga men det tog flera år innan andevärlden började försvinna.Var även helt utan medicin i 1,5 år och blev ändå bättre.Och så har det fortsatt.2004 var det nästan helt borta och idag upplever jag ingentingav andevärlden.Och tur är väl det för det var omöjligt att relatera till människor och världen.Såg aldrig några änglar dock.
Så idag är jag frisk som en nötkärna.Det går tydligen att bli fri från eländet som en liten uppmuntran.
Thanks for your time.