Synhallisar? Berätta vilka ni har!!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #954381 av Jocke
jag tror det blinkar ofta i vänstra ögonvrån, där jag har min blinkers ovanpå dörrlisten, från telefonen, men ofta falsk alarm.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #954390 av MsTibbs
Hundar och korta satta figurer på sistone. Lite bulldog-dvärgar. Med regnhatt på. I speglar också.
Mer
6 år 9 månader sedan #954398 av memphis
jag har inte så många synhallisar, men om jag sluter ögonen ser jag väldigt mycket "bilder", även rörliga. Jag har också sett märvärdiga ting men min terapeut sa att det inte lät som hallucinationer utan att jag såg korrekt men lade ovanlig tolkning på det.
Mer
6 år 9 månader sedan #954405 av Geta
Det är ovanligt med synhallucinationer vid schizofreni. Det kan förekomma vid missbruk, hjärntumör och epilepsi.
Mer
6 år 9 månader sedan #954445 av Utomjordingen
Sist gång jag hade synhallucinationer var ungefär i samma veva som när jag blev utskriven från psyket år 2014. Har skrivit en tråd: "Hallucination Vintergatan!".

Utomjordingen skrev:



Hallucination - Vintergatan!

Kort sagt, så satt jag i köket häromnatten och såg Vintergatan på köksgolvet. Sen såg jag även 2 stycken guld prickar som rörde sig. De rörde men nån slags hög fart och jämsides gentemot varandra. Typ, rörde lite upp, lite ner, lite höger, lite vänster, lite längre ifrån varandra och lite närmare varandra. Jag undrar idag vad det kan ha varit?

När jag insjuknande under september månad så såg jag en guldtråd med viss innehåll, ungefär som att hålla en röd tråd men det tar jag upp om en annan gång.



Ni behöver inte vara oroliga! Jag har just nu inga synhallucinationer.

Jag är medveten om att jag inte helt fysiskt frisk i kroppen och hjärnan, detta vet jag eftersom jag har fått många slag mot mitt huvud och kroppen i mitt liv.

Jag har emotiv läckage (=ärr) på magen, handleden, ena vaden och sen skriket inne i mitt huvud. När jag var inlagd så sa dom att jag är somatiskt frisk – jag hade bara lite obalans när det gäller vita och röda blodkroppar som förekommer ofta hos mig men det beror delvis på att jag inte har en mjälte (hur kan man då vara somatiskt frisk?).

Eftersom jag är ganska van vid hallucinationer så är det inget nytt. Jag har haft synhallucinationer av och till sen våren 1990. Värst är hallucinationerna när jag har mina skov som bryter ut var 5-7 år för då brukar skräck känslorna också vara involverad, jag är då inte ens trygg med min kvinna här hemma. Som i höstas så fick jag se/uppleva mycket mer än nu.

Den här med hallucinationen - Vintergatan är inget jag tar på allvar för det var värre med hallucinationen - UFO – ombordtagen och Teleporeteringen. Har allt under kontroll!

Denna guldtråd som liknade EKG och som jag följde och fick ta del av information om allt mellan tid och rum (har antecknat ner på papper det jag fick ta del av) under september månad var så här fast som guld färgad och årtal:



Minns bland annat att jag fick info om att det kommer hända någonting stort i universum runt år 2600.

Mer
6 år 9 månader sedan #954446 av MsTibbs
Oftare syner vid Schizoaffektiv tror jag!