Fler som ”bara” har en inre dialog?

• Vipa
  • Vipa Profilbild Författare till inlägg
  • Kopparmedlem
  • Kopparmedlem
Mer
08 apr 2018 14:37 #1043636 av Vipa

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Geta
  • Geta Profilbild
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
08 apr 2018 14:40 #1043637 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?
Jag tror att alla människor har en inre monolog. Det är inget onormalt.

• Vipa
  • Kopparmedlem
  • Kopparmedlem
Mer
08 apr 2018 15:23 #1043642 av Vipa
Svar från Vipa i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?

Geta skrev: Jag tror att alla människor har en inre monolog. Det är inget onormalt.

Så är det väl antar jag men hur gör man för att hantera den om den utgör ett problem?

Mer
08 apr 2018 17:56 #1043683 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?
Jag har i normala fall en inre dialog om allt möjligt som behöver avhandlas. När jag blir psykotisk präglas tankarna av vanföreställningar, paranoia och tankepåsättning. Helt olika saker.

Mer
08 apr 2018 19:57 #1043722 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?
Jag ha ständigt en inre dialog och jag kan hålla en monolog så att folk räcker upp handen och säger min tur. Jag kan utan vidare hålla en monolog i tre timmar. Jag blev intervjuad här utav en kvinna på Kvinnofolkhögskolan i stan. Hon hade kameran med sig, men det enda som syntes var ljusen på bordet och den sändes på kanal 10 i stan. En granne frågade mig om det var jag och han sade vilken svada du har

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
09 apr 2018 06:16 #1043796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?
Hej svensken, tongångarna från dig, verkar ytterst som en följetong på viska, varför ger du dig inte? Så varför inte berätta sanningen om dig själv?

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
09 apr 2018 11:52 #1043839 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?
Det finns personer som har röster, som pratar med varandra och det är ju en slags inre dialog. Själv har jag aldrig haft en inre dialog. På vilket sätt blir du störd av den inre dialogen?

• Vipa
  • Kopparmedlem
  • Kopparmedlem
Mer
12 apr 2018 19:16 #1045088 av Vipa
Svar från Vipa i ämnet Fler som ”bara” har en inre dialog?

Admin1 skrev: Det finns personer som har röster, som pratar med varandra och det är ju en slags inre dialog. Själv har jag aldrig haft en inre dialog. På vilket sätt blir du störd av den inre dialogen?

Den stör mig för att jag inte kan koncentrera mig på att leva livet riktigt och ja, det känns bara inte bra helt enkelt. Kollade du på länken jag postade?

Sidan laddades på: 0.563 sekunder