Fler som ”bara” har en inre dialog?

Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046227 av Nissegossen

Geta skrev: Du har beklagat dig så många gånger om att du inte vet var kvinnan finns. När jag Googlade hittade jag henne. När får du ändan ur vagnen, Nissegossen?

Bästa ovän, det var länge sedan jag googlade och där fanns totalt inga uppgifter om henne eller hennes andre son, tack för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1046230 av Nissegossen
Fick vad tror är adressen men inte numret. Får skriva ett brev

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046233 av Nissegossen
Hon bor i ett mer välbärgat ställe i Göteborg, nära havet och mer exklusiva hus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046237 av Nissegossen
Hon bor nära där en kusin bodde, han dog förra året och jag fick veta det av min bror, när allt var över. Hans fru lever och deras barn, han ägde ett stort företag som hans dotter tog över, för hon var mest lämpad, Han ägde hus de husen ligger företrädes vis i Lunden där jag fick en lägenhet,men inte min kusin, men han köpte huset strax efter jag flyttat dit.
Antagligen var han rik.

Medan jag och mitt ex var ihop bjöd vi på kaffe där jag bor. Vi hade ju dukat och de kom. När hon satte sig sade hon, nu känner jag mig hemma och hon sade den kaffeservisen har vi i Falsterbo vårt sommar ställe

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046244 av Jocke
Många tycker att jag tjatar när jag frågar dem om vad ordet som dem sade nyss egentligen innebär för hela samtalet, dem tycker jag stoppar upp hela samtalet och låter inte mig komma in i samtalet först långt senare när dem har fått utveckla sitt samtal. Då står jag där med min fråga som aldrig blev besvarad.

Samma sak, när många tycker att jag byter ämne obefogat så svarar dem med en slags hämndaktion att dem växlar ämne när jag har en röd tråd någonstans. Är det det som kallas projicering?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1046245 av Jocke
Jag klarar inte den dialogen, utan jag hoppas jag får konstruktiva tankar som jag kan utforska, genom att följa den röst som påminner mig om saker, t. ex städa, tvätta, borsta tänderna sådana elementära saker, eller att komma ihåg viktiga saker.

Ibland är jag så glömsk, att jag kan tas för en nonchalant person som inte lyssnar efter vad som borde utföras? Därför kanske jag själv utsätts för nonchalans för att jag borde förstå vad dem säger. Men tänk själva, hörde i dag att vi hör minst 60 000 ord och meningar per dygn, och då är det ofta i underkant. Många mår nog dåligt pga en viss oförmåga som visas i vissa lägen! Men jag har undrat vem som inte bryr sig om andra? Är det ngt som pågår i detta nutid?

Vars är världen på väg?