Tips, budskap

Mer
5 år 3 veckor sedan #1142387 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips, budskap
Det finns vägar än idag som romarna byggde. Stenar och pressad jord. Inget motsvarande finns i Norden från denna tid. Vi var alltid lite "sist" med alla nyheter från kontinenten. Dessutom kom ju Romarriket aldrig upp till oss utan bara till "Limes".
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1142459 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Admin1 skrev: Romarna satsade på att bygga vägar i sitt imperium för att deras armeer skulle förflyttas snabbt. Därför gick alla vägar till Rom.

Nja, kanske från Rom?

Jag har funnit det att jag har 4 st läskflaskor på 1,5 liter st med vatten. Två av dem samtidigt i frysen som man byter med. De är då frusna. Tar man upp de 2st som är i frysen och tinar dem i vattenbad något, så blir det något iskallt att dricka då har man bytt dem mot de andra 2st, så får man vatten ett tag, då när vattnet är slut är det fortfarande frusen is i då häller man på vatten med kran och man dricker det under dagen när kvällen kommer är isen och vattnet slut. Då byter man mot de andra två och du har iskallt vatten till morgonen.

Nu i sommar om ni har små barn ta fasta på detta frys ned 2 förpackningar med mjölk på morgon på väg till stranden använd dem som kylklampar i den kyllåda ni har med er för mat och dryck, på eftermiddagen har ni iskall mjölk till barnen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1142554 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Tips, budskap
När jag har en svacka och får ångest och blir kristen igen brukar små saker hända som jag tror är från Gud. Sen nyktrar jag till och då försvinner allt. Det är en sån otroligt skön känsla, att hitta tillbaka till sitt autentiska jag efter typ en vecka i det frireligiösa. Frikyrkor är verkligen skit...
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1142569 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Leloo skrev: När jag har en svacka och får ångest och blir kristen igen brukar små saker hända som jag tror är från Gud. Sen nyktrar jag till och då försvinner allt. Det är en sån otroligt skön känsla, att hitta tillbaka till sitt autentiska jag efter typ en vecka i det frireligiösa. Frikyrkor är verkligen skit...


I psykosen är man i ett helt annat tänk, med tillräckligt många psykoser blir man nästan ständigt i kontakt med dem i psykosen, men om man kan hantera det, får man lite mer av det, kan vara berikande om hur förstå dem. Alla överlever inte

Var glad att du lever kort sagt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Nissegossen.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 veckor sedan #1142571 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Tips, budskap
Jo jag är glad att jag lever.

Men jag är inte i psykos när jag får dom här små tecknen som jag då tror är från Gud
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1142574 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap

Leloo skrev: Jo jag är glad att jag lever.

Men jag är inte i psykos när jag får dom här små tecknen som jag då tror är från Gud

Mycket trösterikt.

Go, Go girl


När du får se en bokhylla där böckerna är lutade åt ett håll, ljudlöst gå över och luta sig åt andra hållet då har du ett tecken på att herren är verksam

Eller när du i dina händer har Bibeln uppslagen och gulorangea lågor skjuter ut från dina händers finger toppar är herren verksam, när du senare får se en lång röd låga från ditt långfinger samma som jag skriver detta med och får höra du har helandets gåva, då verkar Herren

Jag har varit med om detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.