Tips, budskap

Mer
5 år 6 månader sedan #1096632 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Hur får du budskap? Är det tankar som plötsligt dyker upp?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096824 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Det borde jag kunna svara på efter alla dessa år. Ofta är det det klassiska, från omvärlden, så att säga. Jag var bara bort till kiosken förut och då hände det igen. Det brukar vara tips, men jag är inte vaken nog, kan inte dra nytta av dem.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096831 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Tips, budskap
Jag får infall som jag inte förstår. jag brukar inte lägga så mycket vikt vid dem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1096834 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips, budskap
Bra, Klanggedin. Man ska försöka tänka på annat, lyssna på musik och sånt.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1096882 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tips, budskap
Jag har kontaktat hyresgästföreningen och jag har pratat med dem, hon jag pratade med, är att i nuläget gör de ingenting det är först sedan tingsrätten kallar de kan göra något ty ännu anses det att det inte är en konflikt ännu det är först när tingsrätten kallar som konflikt uppstår då får jag ett juridiskt biträde. Jag varit på ett stormöte där alla var närvarande även från störningsjouren var med som företags representant observera det är inte bostadsbolagets anställda det är de som har kontrakterad dem det är ett annat bolag.

Det var från socialen han som var där är biståndsbedömare och vikarierar för min socialsekreterare som fortfarande har semester. Det har varit omöjligt för mig att kontakta honom. Detta trots att jag sökt honom och ringt honom och flera har sagt åt honom att ringa eller på annat sätt kontakta mig, han har lovat men inte ett knyst har gjort kontakt. Varken telefon mejl eller annat sätt
Det är så att störningsjouren vill se framsteg vad gäller rengöring av min lägenhet och det har satts ett nytt möte till 4 Dec Jag skriver inte mer nu, jag återkommer och innan dess fråga inte då blir jag arg

I slut änden är det pengar eller brist på pengar detta har uppstått hade jag haft pengar hade detta inte uppstått. De har talats om grovrengöring och under tiden sover jag någon annanstans antingen flyttar alla Möbler till mitten av lägenheten för att nå alla ställen i lägenheten. Jag frågade till störningsjouren vilket städbolag använder ni själva han sade något de andra där ryggade för kostnaden och det var en summa de reagerade starkt på. Jag får förmodligen en räkning och det har talats om att jag får leva på socialbidrags norm för att överskjutande pengar går till att betala detta och i detta har jag sökt att få God Man för att undvika såsom zoegas få en förvaltare, då blir jag handlingsoförmögen, men med God man har jag fortfarande något att säga till om mot som en förvaltare inget alls att säga till om.
slutar detta för idag fortfarande gäller fråga inte då lämnar jag viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096910 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips, budskap
Låter helkonstigt. Hemtjänsten har ansvar över din städning, så de kan städa åt dig. Varför flytta ut under städning när du har en tre rummare. Det är ju bara att byta rum. Du kan om du måste betala storstädningen ansöka om handikappersättning för städning, vårdkostnader mm, som man kan få efter 65 år om sjukdomen fanns innan.