Jesus, Hitler och Napoleon

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187060 av Nissegossen

Fantasio skrev: Från Wikipedia"...då några av de till döden dömda inte dog snabbt av bruten nacke utan långsamt ströps till döds."

Jag såg på TV för rätt länge sen att en av de avrättade hängde ett bra tag. Han hade tappat i vikt från när repen mättes ut. Bödeln hoppade på honom och klamrade sig fast för att tynga ned kroppen. Det var ju en smula humant. Har inget läst om detta oå Internet.


Det är snaran Fantasio som gör i fallet ovan att nacken inte knäcks den är felgjord ovan hade bödeln gjort en korrekt snara hade nacken knäckts

sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4ngning


Jag avstår från att visa hur man gör en snara där själva knopen görs. samt hur den skall sitta för att nacken skall knäckas

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1187618 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
sv.wikisource.org/wiki/Bevis_att_Napoleon_aldrig_har_existerat
Bevis att Napoleon aldrig har existerat. Säger sig en bok från 1837 ha. För mig har det hela varit ett gott sömnpiller. Tyar ett icke som smålänningarna säger.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187620 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Hitler och Napoleon, och flera andra ledare, delar en mycket intressant erfarenhet - nämligen att de varit faderslösa vid tidig ålder. i den heliga bibeln så går det så långt t-om att det påstås att den rena och godkända religionen är att uppsöka och hjälpa faderslösa! (jakobsbrevet 1, passa er dock för de svenska och framförallt moderna översättningarna!)

andra helvetes-exempel på människor med samma erfarenhet följer:

Statsministern i Sverige (Löhfven!),
Den Falska Profeten Muhammad,
Lenin,
Djingis Khan,
Aleister Crowley,
freidrick neiche,
Nero,
samt Ivan den Förskräcklige

men Jesus Kristus är inte att likna med dessa då Han är Himmelen och Jordens Konung! Han är Ljuset och dessa namn är mörkrets representanter. Som visserligen Herren Jesus Kristus använde som Han vill! som ett straff för ogudaktiga generationer.

dock så finns det ju en Satans version av Jesus. Men som Jesus Kristus sade så kommer det ett folk för att mörda oss, PGA att de inte känner Fadern och Sonen!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187621 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
huh intressant!
Den faderslöse med den allsmäktige faderm, låter härifrån som en klockren pojkfantasi.
Tjänare Jesus, såsom tankens motsatsviktning och balanserande bärare.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Vatten.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187624 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jesus Kristus varken var eller är faderslös, det är en Satans lögn!

edit, tack Admin. lägger till Nero på listan!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1192351 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jag kan inte skaka av mig känslan att jag varit en viktig och ond person i ett tidigare liv. Egentligen vet jag inte vad jag ska tro om reinkarnation. Men säg att man varit Hitler, bitarna faller då på plats. Jag återföds i Europa och med god intellektuell förmåga. Gud gav mig en chans, men jag sumpade det. Igen. Alternativet är att jag var Fritz Sauckel. Han var länsledare, eller vad man ska säga, i Thüringen. Mina tyska rötter finns i Thüringen.

I ett liv förtrollade man massorna, i nästa liv har man just inga massor att ens kommunicera med. Sauckel's dödsdag är nästa vecka, om jag var han är det inte konstigt att tankarna börjar mala.