Jesus, Hitler och Napoleon

Mer
4 år 2 månader sedan #1230734 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Min egen død opplever jeg ikke som skremmende. Måten man dør på kan være noe å frykte, men å frykte døden gjør jeg ikke.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1231912 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Jag har sett bilder på Youtube på kändisar och sedan en bild på en sedan länge död person och de har varit varandras dubbelgångare. Men man kan ju återfödas som vem som helst. Såg om en vit pojke som i livet innan varit en svart kvinna. Jag vill inte bli stämplad som en idiot, så jag håller inne med vem jag tror jag varit i ett tidigare liv.
Mer
4 år 2 månader sedan #1231960 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Min hund har nog varit en myrslok i ett tidigare liv. Och han har även varit Alan Watts, enligt min döda själsfrände. (Do not worry, jag har flera själsfränder.)
Mer
4 år 2 månader sedan #1233402 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon

Fantasio skrev: Jag har sett bilder på Youtube på kändisar och sedan en bild på en sedan länge död person och de har varit varandras dubbelgångare. Men man kan ju återfödas som vem som helst. Såg om en vit pojke som i livet innan varit en svart kvinna. Jag vill inte bli stämplad som en idiot, så jag håller inne med vem jag tror jag varit i ett tidigare liv.

Vi kan ikke alle ha vært mennesker i tidligere liv i hvert fall, gitt eksplosjonen i folketall. Jeg tror ikke på hverken reinkarnasjon eller evig liv, men om jeg trodde på Gud ville jeg sagt at min CP er Guds straff til mine foreldre.Snakket med to kristne jenter en gang. De hevdet at ALT i verden er bestemt av en allvitende og allmektig Gud. BORTSETT FRA min hjerneskade, som av en eller annen grunn er tilfeldig. Snakk om å vie seg til detaljstyring fra Skaperens side.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233408 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Vi vet inte hur nya själar skapas. Därför är befolkningsökningen inget bra argument mot reinkarnations teorier.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233413 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus, Hitler och Napoleon
Neida, jeg kan godt se at man potensielt kan vært av en annen art i et tidligere liv. Men jeg er materialist. Hjernedøde har ingen sjel, tror jeg. Sinnssykdom er jo også en tilsvarende religiøs abstraksjon man egentlig har forlatt. Reinkarnasjon og evig liv vil jeg påstå handler om at man på et eller annet vis ikke kan akseptere døden som endelig.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.