Paranoid?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1124947 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
Richard bra att Haldol hjälper dig. Det var modigt gjort. Min dotter vill inte ens ha Facebook för precis som du säger kan hon inbilla sig att hon är övervakad och det stämmer naturligtvis inte.

Tack :hjärta

Memphis, Ja det förstår jag. Jag tycker också hennes Paranoia är jättejobbig. Eftersom det inte går att nå henne och hon är inte mottaglig för fakta eller sakliga argument när hon är Paranoid.

Ja, givetvis är det jobbigast för dig med Paranoian men det påverkar ju givetvis hela familjen och blir på något sätt en medberoendesjukdom. :cry:

Min dotter har samma problem när hon är paranoid. Hon tror också att någon ska gå in i hennes hem och förstöra saker. Skönt att du ser fram emot flytten.

Tack för att du delar med dig. :hjärta

Richard det stämmer det du skriver, men Memphis kanske var Paranoid och trodde att de gjort intrång fast det inte skett, vad vet jag.:?:

Tack :hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125016 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Paranoid?
Ingen psykos utan paranoia eller vanföreställningar, men man kan ha psykos ändå. Antagligen för man uppfyller andra krav på positiva symptom. Följande symptom ingår vid psykossymptom bedömning:
Vanföreställningar
Begreppsmässig desorganisation (tankestörningar)
Hallucinationsbeteende
Upphetsning
Grandiositet
Misstänksamhet/förföljelse
Fientlighet
Mer
5 år 3 månader sedan #1125023 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
Det där tror jag ingen läkare skriver under på om mig idag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1125029 av Geta
Svar från Geta i ämnet Paranoid?
Självskadebeteendet tycker jag inte stämmer med schizofreni.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1125052 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Paranoid?
Tror inte att man skadar sig medvetet som vid ett självskadebeteende, man kan skada sig utan att tänka logiskt och man gör det omedvetet. Har själv gjort det och i det ögonblicket jag krossade en kaffekanna i vasken tänkte jag aldrig tanken att jag skulle bli skadad, ville få av metallringen som satt runt kannan, varför vet jag inte.Har även mött andra som omedvetet, skadat sig, under psykos eller i ett bipolärt tillstånd.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1125066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
I en psykos kan man skada sig själv pga man gör under psykos. Att ben läkt fel i min fot och en läkare ignorerade det gör att jag än i dag kan känna hur foten läkt fel. Det pga vad jag gjorde under en psykos. Fast jag kunde ha dött eller så skadad att jag suttit i rullstol pga vad jag tänkte och gjorde.

Det är absolut inget att vara stolt över.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.