Paranoid?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1125077 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
Admin1 : Ja, visst kan man ha det. Jag tycker personligen att allt stämmer förutom Grandiositeten. :oops: Sådana tecken har hon inte.

PS: Jag får hela tiden spamskyddet på. Så tätt postar jag inte, tycker jag. Det är lite störande känner jag själv

Tack för ditt engagemang :hjärta

Nissegossen, okay.:D

:hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125089 av memphis
Svar från memphis i ämnet Paranoid?
Till skillnad från psykosen är paranioan aldrig positiv. Det är en destruktiv makt man har över sig. Psykosen kan vara hemsk, men den kan samtidigt vara lycklig. Paranoian har aldrig någon lycka i sig.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125092 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
Geta, jag vet inte om man kan kalla det självskadebeteende.:!: Det är ju hennes destruktiva röster som gör att hon i ren panik skadar sig själv genom att begå en sådan förskräcklig handling och hoppar från höga höjder.

Jag har aldrig fått något riktigt besked när jag frågat vad hon har för diagnos. Förmodligen är det en kombo av allt möjligt, tror jag. Det finns väl någonting som heter Schizoaffektivt syndrom också.

Nej jag vet faktiskt inte men ska följa med nästa gång på mötet med henne och läkaren kanske jag får mer besked. Något måste de i alla fall göra, annars överlever hon inte i längden. :cry:

Tack för ditt engagemang.:hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1125093 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
PS: Jag får hela tiden spamskyddet på. Så tätt postar jag inte, tycker jag. Det är lite störande känner jag själv

Vatten på kvarn, men tar det med jämnmod då det är pga spamrobotar som slås ut pga tiden och som i sig skulle kunna smitta både viska.se och våra egna datorer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1125095 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Paranoid?
memphis här säger du något viktigt, tycker jag. :D

Tack :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1125098 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid?
Jag trodde aldrig jag skulle försvara det 8O

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum