rösthallucinationer eller telepati?

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227154 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet rösthallucinationer eller telepati?
du pratar ju om döda människor som pratar , inwatto.

är det dessa du har "i ditt inre" ?


och Jesus varnade t-om för att avtala med Gud.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227155 av ensagaomlivet
jaa, jag vet inte vad jag ska tänka eller tro om andar osv dom kanske alltid har funnits där men nu kan jag höra dom? Innan kanske jag bara kände av dom subtilt
Mer
4 år 2 månader sedan #1227156 av Nissegossen
Tja PW om inte andar finns även bland de människor som gått till andevärden hur förklarar du andar då...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1227159 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet rösthallucinationer eller telepati?

ensagaomlivet skrev: jaa, jag vet inte vad jag ska tänka eller tro om andar osv dom kanske alltid har funnits där men nu kan jag höra dom? Innan kanske jag bara kände av dom subtilt

det står om att Herren öppnar öronen på sina profeter i den heliga bibeln.

Jesaja 50:5 Svenska 1917 (SV1917)

^5 Ja, Herren, HERREN har öppnat mitt öra, och jag har ej varit gensträvig, jag har ej vikit tillbaka.

Psaltaren 40:6 Svenska 1917 (SV1917)

^6 Stora äro de under du har gjort, HERRE, min Gud, och de tankar du har tänkt för oss; dig är intet likt. Jag ville förkunna dem och tala om dem, men de stå icke till att räkna.

Psaltaren 78:1 Svenska 1917 (SV1917)

78 En sång av Asaf. Lyssna, mitt folk, till min undervisning; böjen edra öron till min muns ord.

Ordspråksboken 1:5-7 Svenska 1917 (SV1917)

^5 Genom att höra på dem förökar den vise sin lärdom och förvärvar den förståndige rådklokhet.

^6 Av dem lär man förstå ordspråk och djupsinnigt tal, de vises ord och deras gåtor.

^7 HERRENS fruktan är begynnelsen till kunskap; vishet och tuktan föraktas av oförnuftiga.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227161 av ensagaomlivet
jaa har också lekt med tanken att det är "jag" i olika former som uttrycker sig typ delar av mig som jag förtränger. Kanske kan vara andar med, livet är så komplext jag har trott att jag vet så mycket och jag har velat förstå allt men jag vet ju nada
Mer
4 år 2 månader sedan #1227162 av Inwatto
Känner igen din rädsla för vad du är med om, ensagaomlivet. Rösterna är så nära och så starka. Svårt att tro de är inbillning (hallucinationer). De kommer, oavsett om de är döda eller levande personer, från din egna hjärna och det är jobbigt. Extra jobbigt om de är negativa...

Jag har funderat mycket över mina inre röster och kommit fram till att de flesta är delpersonligheter men i vissa fall är det änglar, och någon gång har jag pratat med en demon, Belsebub för att se om det gick. Ville länge prata med Jesus, men då fick jag bara kontakt med falska Jesusar. Det är inte så man ska kommunicera med Honom.

Ta ordinerad medicin och känn dig välkommen i gänget som hör röster!

Prata inte med hat i munnen!