rösthallucinationer eller telepati?

Mer
4 år 1 månad sedan #1238557 av Rhododendron
Själv lever jag med ovisshet. Vet ej om det är på riktigt eller ej.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238732 av IngeF

Admin1 skrev: Icke-bisarra vanföreställningar kan vara t.ex att grannen leder ett pedofilnätverk. Kan vara sant men är det inte. Vid sådana typer av vanföreställningar kan man anklaga oskyldiga för brott, vilket gör dem förbannade.

På en måte er det kanskje verre med ikke bisarre-vrangforestillinger, også for den syke? Men man kan jo også tillegge at mer kollektive vrangforestillinger kan være minst like farlige, uten at de klassifiseres som sykdom. Likevel vil de på utsiden gjerne se fanatisme som sykt.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238758 av Admin1
Ja, icke-bisarra vanföreställningar är värre och särskilt om man anklagat folk för brottslighet. Det bli jobbigt sedan när man tillfrisknat och alla som är arga på en.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238767 av Geta
I dessa dagar kan nog konspirationsteorier florera. De gränsar till vanföreställningar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238799 av Nissegossen

wasp skrev: Telepati tror jag inte på, men att prata med hjälp av elnätet tror jag mer på! :mrgreen:


Jag var inte gammal när vi fick TV då pratades det om kabel TV I USA och jag föreslog min syster, elen finns överallt varför går det inte att på något sett köra kabel TV genom elnätet. Svaret var, du är dum det är ju starkström!

Nu finns det starkströmsmodem att köra datorer med.
www.mynewsdesk.com/se/phoenix-contact-ab/images/tag/starkstroem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1238857 av IngeF
Det ble nevnt på nyhetene at det på nettet verserer en teori om at Korona er jødisk komplott. Den slags dukker alltid opp, men det er jo vakkert at islamister og nynazister kan finne en sak de er rørende enige om.