rösthallucinationer eller telepati?

Mer
4 år 2 månader sedan #1228513 av Admin1
Om man slutar med antipsykotikan så kan man ganska snart få psykossymptom och psykos. Nästan alla blir inlagda, så bäst att börja med antipsykotikan igen.
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232123 av Josa
Svar från Josa i ämnet rösthallucinationer eller telepati?
Ensagaomlivet, jag känner igen mycket av det du beskriver från tiden innan jag började ta medicin, rösterna och rädslan för att andra hörde mina tankar och alla knastankar som kom utav den rädslan.

Efter jag börjat med medicinen hör jag rösterna mycket svagare, mer som tankar än röster och de är inte alls lika påträngande.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232129 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet rösthallucinationer eller telepati?
Är du i behandling, brukar bli bättre med de positiva symtomen då-
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1232181 av IngeF

Josa skrev: Ensagaomlivet, jag känner igen mycket av det du beskriver från tiden innan jag började ta medicin, rösterna och rädslan för att andra hörde mina tankar och alla knastankar som kom utav den rädslan.

Efter jag börjat med medicinen hör jag rösterna mycket svagare, mer som tankar än röster och de är inte alls lika påträngande.

Jeg har også langt svakere positive symptomer, men har aldri vært uten siden debut i 2001. Negative symptomer er nok verre for de fleste på lang sikt, selv om det er langt mindre spektakulært.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232195 av wasp
Telepati tror jag inte på, men att prata med hjälp av elnätet tror jag mer på! :mrgreen:
Mer
4 år 2 månader sedan #1232204 av IngeF

Recard2016 skrev: Jag brukar få röster o hallucinationer på ett tema, sen ibland går ja på dom o tror jag e nåt hemskt eller nåt. Men sen tar ja en runda på stan eller gör tvärtemot rösterna o då inser ja att det nog bara var en vanföreställning.

Mycket tvångstankar säger min terapeut jag har med, typ ja tänker "jag får absolut inte tänka det här eller göra det här nu, sen för att ja bara tänker på de så börjar ja halvt göra det". Men min läkare skrev att jag har god impulskontroll när jag skulle ta körkört o behövde tillstånd. Min terapeut har även sagt att det som e bra e att jag aldrig gör nåt dumt i verkligheten.

Men visst när jag går promenader med hunden e ja sugen på o bara klappa till han ibland när han skäller på alla hundar han ser o drar i alla riktningar, men ja gör det inte. Kan vara sugen på o mörda hälften av alla människor jag går förbi med, men än så länge e ja ingen mördare.

Tvangstanker er plagsomt, men tvangshandlinger kan være direkte farlig.