rösthallucinationer eller telepati?

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238901 av Nissegossen
Om vetenskapen kunde förklara hur röster kan höras inom en som är psykotisk skulle de också kunna tala med Gud om han låter sig finnas.

Psykotisk vs religion

Vi med psykossjukdom är de som talar med Gud, religiösa sitter i kyrkan och ber till Gud, men de flesta har inte pratat med Gud. De inom kyrkan som pratar med Gud, gör det i Helig Ande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239011 av IngeF

Admin1 skrev: Ja, icke-bisarra vanföreställningar är värre och särskilt om man anklagat folk för brottslighet. Det bli jobbigt sedan när man tillfrisknat och alla som är arga på en.

Jeg vet som sagt hvem som står bak mine stemmer. Ofte bryr jeg meg ikke, men er presis like sikker på det som jeg alltid har vært. Det var et komplott fra mine slektninger, men om jeg agerer på det, er det jeg som vil tape.

Nissegossen skrev: Om vetenskapen kunde förklara hur röster kan höras inom en som är psykotisk skulle de också kunna tala med Gud om han låter sig finnas.

Psykotisk vs religion

En angivelig massemorder på et norsk sykehjem ble det vist en dokumentar om nylig. Han var overlege på et sykehjem som angivelig skulle ha forgiftet flere tiltalls eldre i 1980-årene. Det var en stor mediesak i sin tid som man nå har gravd i. Rettspsykiatriske rapporter ble det hevdet at han hadde både psykotiske og ikke-psykotiske hørselshallusinasjoner. Et slik psykiatrisk utsagn er fullstendig absurd. Psykiatere har ikke tilgang på noen av disse, og kan aldri vite om han hadde hallusinasjoner i det hele tatt, langt mindre skille mellom psykotiske og ikke-psykotiske hallusinasjoner.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239013 av Admin1
Först hävdades att Breivik hade schizofreni, men egendomligt nog fick han inte antipsykotika. Det finns apparatur och blodprov, som kan påvisa schizofreni till 80-90 % sannolikhet. Inte heller detta testade man.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239015 av IngeF
Om det finnes blodprøver som kan avdekke det med såpass stor sikkerhet, er det veldig merkelig at det ikke er i bruk. Det ville vært en voldsom fordel om psykiatrien var så lite klinisk som mulig. Ingen kan innbille meg at klinisk psykiatri er i nærheten av 80 % sikkert når det gjelder schizofrenidiagnose.

Schizofrenidiagnosen ville definitivt ha stått om det ikke hadde vært for at media og folkemeningen ikke kunne akseptere at massemorderen og terroristen ikke kunne formelt straffes grunnet sykdom. Det ble et krav at han er ond i stedet for syk. Det skal dog hevdes at schizofrene flest i Norge følte seg ytterligere stigmatisert. For meg ble det nok et bevis på at psykiatri må holdes utenfor rettssalen.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239096 av Nissegossen
Förvaring var nog det bästa ang Breivik, längsta straffet i Norge, sjuk eller icke sjuklig, han bör sitta i fängelse tills han dör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239121 av IngeF
Alle visste jo at han aldri kan slippes ut igjen. Men det var prinsippet at skulle straffes og ikke bare være syk, og ikke kunne noe for det. Han kan nok ha vært i sin egen verden på et vis over lang tid. Men til å være psykotisk var alt ekstremt nøye planlagt og metodisk gjennomført. Det virker ikke typisk psykotisk. Men han var i kontakt med psykiatrien som barn.