Har du noen gang blitt aggressiv / utadgerende pga psykosesymptomer?

Mer
Mer
3 år 11 månader sedan #1251885 av memphis
Din aggressivitet väcker andras aggressivitet. Det blir som ringar på vattnet. Det bästa du kan göra är att inte säga saker som: jag ska döda... De där turkfittorna. Men det kanske är för sent. Du kanske måste flytta om du vill vara ifred.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251889 av Nissegossen

memphis skrev: Det förutsätter ju att man är i ett läge där man tänker redigt. Det gör man oftast inte om man är psykotisk och polisen blir inblandad.


Skrev ett långt stycke om vad jag själv varit med om, förlorade det och nu verkar min medicin så jag klarar inte av att återställa vad jag jag skrev. Om jag kommer ihåg i morgon skal jag försöka skriva om det. Det är tänkvärt då jag blev gripen av polis, men blev avsläppt från piketen strax efter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1251890 av Amandara
Ursäkta men. Det verkar ju dramatiskt att piketen ska hämta psykiskt sjuka.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251896 av Fantasio
Jag har aldrig blivit aggressiv, men en gång blev jag tillsagd att ta med mig en kniv och gå till kommunhuset. Jag ville inte, jag berättade för en skötare. Dagen därpå blev det väktartransport till PIVA och en Cisordinol Acutard i skinkan.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251924 av wasp
Har aldrig slagit någon, eller slagits med polisen (de hämtade mig 1984) och skjutsade mig till psyk. Gav dem mitt körkort och bad dem ta hand om det, påstod att det var indraget. De kollade via polisradion och gav tillbaka det. De sa Inte alls återkallat! Ta det nu, du kan behöva legitimera dig på sjukhuset!