Har du noen gang blitt aggressiv / utadgerende pga psykosesymptomer?

Mer
3 år 11 månader sedan #1251992 av Admin1
Ganska vanligt med aggressivitet vid psykos. Det kan bestå av fientlighet och upphetsning, som är två av 7 psykossymptom.
Fientlighet säger eller uttrycker ilska eller förargelse, inklusive sarkasm, passivt-aggressivt beteende, glåpord och överfallsbenägen.
Upphetsning är ökande rörelser, ökat svar på stimulans, känsligare för sinnesintryck eller ökande humörväxlingar.
Clozapine och Zyprexa är bäst mot aggressivitet.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251994 av memphis
Nissegossen, du skulle berätta nåt om piketen i Göteborg?
Mer
3 år 11 månader sedan #1252038 av Cosmos
Jag har blivit tagen av polis ett oräkneligt antal gånger för allehanda förseelser aggressiva utbrott. Men jag har aldrig gått på människor utan jag har slagit sönder saker och fönsterrutor. Varje gång körde man upp mig till psyket. Ibland blev jag hämtad av polis när jag stört grannar och uppträtt hotfullt.

Men som jag berättade tidigare i en tråd; när jag tuttade eld på en papperskorg ringde alltså busschauffören inte till polisen.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252135 av Nissegossen

memphis skrev: Nissegossen, du skulle berätta nåt om piketen i Göteborg?


Ja, hade glömt det. Jag och och en kompis stod vid busshållplatsen vid Gustav Adolfs torg och väntade på bussen på väg hem till mig. Då helt plötsligt kom polisbilar och piketen som på ett givit ögonblick. Poliserna gick igen om och kände utanpå mig på fickor och annat.

Jag fick gå in i piketen de körde mot polishuset precis innan sade två något och ändade riktning till Drottningtorget där stannade de och öppnade bakdörrarna en man kom och tittade på mig och skakade på huvudet jag hade direkt när jag kommit in i bussen frågat varför är jag gripen? Det fick då sin förklaring, de trodde jag hade knivhotat vakten på Hotell Eggers som ligger strax intill där. När de sedan ser att kompisen var i full språng mot oss, sade en se hans kompis kommer också, då kände polisen ingen tvekan jag vart direkt frisläppt.

Men den påse jag hade när de grep mig var det mjöd och revbensspjäll till mig och min kompis, jag gick fram till höger framdörr den kvinnliga polisen där gav mig mig den med stor ovillighet jag förstod ju att jag tog ifrån henne kvällsmaten sedan tog jag och kompisen hem till mig. Dock min kompis samma man som gjort Schizofreni förbundets logga förlorade kontakten med honom och Barbro Benjaminsson som jag fått bekräftat är död fråga mig och och visade mig en dödsannons och på den var både hans förnamn och efternamn otäckt.

Jag sade hans telefon fungerar inte, men tror jag kan ta reda på det. Eftersom jag visste hans brors yrke, billots ovanligt så jag fick tag på honom och fick numret till det sjukhemmet han hamnat på vid skärgården i Bohuslän ringde dit de sade han tittar på TV och vill inte svara tablå ridå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252176 av notwoodstock
För fem år sedan så blev jag arg mer än tio gånger på gruppboendet.

Det var som någonting hastigt for i mig. Och då brusade jag upp och sade till.

Men eftersom jag i livet varit en fridsam natur så var detta ju lite otäckt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252177 av memphis
Jag har blivit rasande några gånger i mitt liv, och det är mycket obehagligt.