Offra mig

Mer
3 år 10 månader sedan #1262816 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Offra mig
Pimed, nej det var en sjuksköterska jag fick höra det ifrån. Vet inte om min läkare behöver inblandas, men vi får se :P
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1262819 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Offra mig
Jo för att få medicin för din PTSD så behövs det ett möte med läkare. Du ska inte behöva gå igenom det här svåra, det finns hjälp. Så be om att boka in en tid så kan du träffa din läkare. Utan mediciner skulle jag inte stå ut med mitt PTSD som försvinner med mediciner. Sedan har jag även haft nästan åtta år samtal med en psykolog. Vad känner du inför samtal med en psykolog kanske?
Mer
3 år 9 månader sedan #1263793 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Offra mig
Pimed, jag behöver verkligen prata med en psykolog då jag känner att mitt liv är outhärdligt inte bara på grund av min PTSD, utan även saker som skett rätt så nyligen. Grejen är också den att jag varit med om saker kanske ingen tror som är hur hemska som helst.

Dumt nog tog jag inte upp mina problem och behov av psykolog med sjuksköterskan jag träffade, men får göra det när jag träffar läkaren istället sent under sommaren... Om jag nu kan det då.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1263931 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Offra mig
Darcanine,

Vad är det som har hänt? Du behöver inte svara om du känner så. Jag blir bara orolig.

Har du självmordstankar? Jag har haft självmordstankar för många år sen. Vilket är vanligt i början. Men det blir bättre. Jag fick samtal med psykolog och antidepressiva som sagt vilket var det bästa. När man har självmordstankar är det bra att prata om det. Det är ett steg att komma till att må bättre. Man behöver inte må så dåligt. Det finns alltid ett sätt att må bättre på. (:

Styrkekramar!!
Mer
3 år 9 månader sedan #1264462 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Offra mig
Pimed, det är väldigt grova och otäcka ting som gjordes utav gravt störda människor. Jag vågar inte berätta allt, men jag blev offer för vad de sysslade med när de var som otäckast och när jag inte var det så fick jag se på vad de gjorde mot andra. Jag har många gånger undrat om jag ska gå till polisen men jag har inget psyke för att blanda in polis i mitt nuvarande liv, dra upp en hel domstol och behöva se deras ansikten igen samt bli ovän med min familj som jag är så beroende utav. Jag är så rädd att ser jag dem som gjorde de där sakerna någonsin igen så flyr jag rummet! Jag blir helt galen/utom mig av skräck för dem. Dessutom var de ganska många och jag är bara en och har noll stöd från min familj. Hela min familj är störd och det skulle inte förvåna mig om det var hela släktträd som är det från både mammas och pappas sida.

Jag har haft självmordstankar av och till sedan jag var barn (då jag blev först blev deras offer), men har inte det just nu tack och lov. Det är en väldigt tung hemlighet att bära, och en väldigt farlig sådan. Samtidigt känner jag att allt jag behöver göra är att berätta dessa saker för någon, men de är så vansinniga att jag tvivlar på att folk har psyke nog att tro på dem så jag kanske bara ska berätta lite i taget för någon.

Tack för dina styrkekramar, jag vet att du själv har det svårt så du får mina med!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1264510 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Offra mig
Herregud! Vilken mardröm du har gått igenom! Mörka hemligheter behöver terapi och kärlek. Finns här om du vill skriva privat. Med mej kan man prata allt om. Har hört det mesta. Men jag känner på mej att det du går igenom är nog det värsta.

Jo jag har gått igenom en mardröm oxå. Men tagit mej igenom det. Mitt enda problem är droger. Men ingenting farligt. Det är ingen fara med mej nu när jag har tagit mej igenom mardrömmen.

Tack för kramen vännen! Styrkekramar av massor!