Känner/upplever mig förföljd och börjar fundera på självmord

Mer
3 år 9 månader sedan #1267927 av star1989

Pimed skrev: Jag har oxå haft svårt i barndomen men det har motiverat mej att fixa mitt liv så det är bättre.


Jag har ju kämpat med detta i 10 år nu. Testat det mesta som går att testa. Jag styrketränar redan 10-15 timmar i veckan, försöker sköta studier, har testat olika jobb, har testat mediciner och 3 olika samtalsterapeuter. Men jag blir inte fri från detta. Så man börjar tröttna nu.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267928 av star1989

Geta skrev: "Det är aldrig försent att ha en lycklig barndom."


/Michael Jackson
eller vem då? :joker
Mer
3 år 9 månader sedan #1267930 av Richard

star1989 skrev:

Richard skrev: Jag har också känt mig paranoid o deprimerad sen jag gick i gymnasiet. Har varit inlagd ett flertal gånger, efter mer eller mindre självmordstankar/försök. Har provat nästan alla mediciner o nu har jag 7 st, men mår helt ok för det mesta, men är dock sjukskriven. År 40 år idag. Ska inte dra min livshistoria men du är inte ensam i.a.f.



Vad är det du känt eller tänkt när du varit paranoid? Jag känner oftast att någon gör saker i smyg mot mig. Flyttar på saker eller snor saker, när jag inte hittar olika papper och sånt där.

I början misstänkte jag att folk baktalade mig o liknande. Började med svår social fobi, som sen utvecklades till paranoia. Sen ett tag var jag paranoid för polisen, SÄPO, CIA, FBI o sånt. Men det var jag själv som hade ställt till det, o fick betala mitt straff. Till o från kan jag väl fortfarande känna att de övervakar mig då de kom på besök igen, men nu är jag så skötsam så.

Har Haldol nu, den verkar mycket bra mot paranoia, men håller jag upp med den så blir jag typ "rädd".
Mer
3 år 9 månader sedan #1267932 av Geta
Richard,

Det har ju funnits orsaker till att du har övervakats av Säkerhetspolisen.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267934 av star1989

Richard skrev: I början misstänkte jag att folk baktalade mig o liknande. Började med svår social fobi, som sen utvecklades till paranoia. Sen ett tag var jag paranoid för polisen, SÄPO, CIA, FBI o sånt. Men det var jag själv som hade ställt till det, o fick betala mitt straff. Till o från kan jag väl fortfarande känna att de övervakar mig då de kom på besök igen, men nu är jag så skötsam så.

Har Haldol nu, den verkar mycket bra mot paranoia, men håller jag upp med den så blir jag typ "rädd".


Hmm okej. Säpo/FBI och det där ät ju rätt stereotypiskt för psykossjukdom, klassiskt. Jag testade haldol först, men jag blev inte bättre utan bara helt energilös så jag var tvungen att lägga ner den helt. Nu har jag seraquel, men det tar inte bort paranoian, men den här energilösheten slipper jag som biverkning vilket gör att jag kan vara aktiv och så.

Jag tror jag har vanföreställningssyndrom, så jag är i något gränsland mellan schizofreni och normaltillstånd, jag är varken schizofren eller normal. Det är det som gör allt så jobbigt. Ibland känns det som det hade varit bättre om jag hade hallucinationer och allt, för då hade jag lättare kunnat avfärdat det. All min paranoia är ånt som skulle kunna ske, men som är osannolikt. Det är jobbigt.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267936 av Lejonhjärta
Hej star1989!

Det låter jobbigt! Har dock samma symtom, också sedan gymnasiet.

Du är inte ensam om att känna hopplöshet. Du är snarare i gott sällskap. Sjukvården är ett skämt, tyvärr...